شناسهٔ خبر: 47028099 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

کیارستمی چراغ بزرگ‌ترین موزه هنر مدرن اروپا را روشن می‌کند

مرکز ملی فرهنگ و هنر ژرژ پمپیدو در پاریس به مناسبت بازگشایی پس از چند ماه تعطیلی، برنامه کامل مرور آثار عباس کیارستمی را برگزار می‌کند.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| برنامه مرور آثار عباس کیارستمی هنرمند فقید و شناخته‌شده ایرانی برای بازگشایفری مرکز ملی هنر و فرهنگ «ژرژ پمپیدو» از تاریخ 29 می برنامه‌ریزی شده که همزمان با آغاز فعالیت مجدد سالن‌های سینما، موزه‌ها و مکان‌های فرهنگی پس از شش ماه تعطیلی در فرانسه به دلیل کروناست. 

 

بزرگداشت عباس کیارستمی در فرانسه پیش‌تر قرار بود در ماه آوریل برگزار شود اما به دلیل بحران شیوع ویروس کرونا حالا قرار است با تاخیر و از 19 می تا 26 جولای (29 اردیبهشت تا 4 مردادماه) برگزار شود. این برنامه شامل نمایش 46 فیلم از ساخته‌های این چهره تاثیرگذار  موج نو سینمای ایران است که برخی از این آثار طی چند سال اخیر ترمیم شده‌اند.

 

برنامه مرور آثار کیارستمی همچنین با برپایی یک نمایشگاه هنری با عنوان «خانه دوست کجاست؟» در مساحتی بیش از هزار مترمربع در مرکز هنری «ژرژ پمپیدو» همراه خواهد بود که شامل نمایش مجموعه‌ای از عکس‌ها و چیدمان‌های دیده‌نشده این هنرمند خواهد بود. 

 

این رویداد با همکاری مرکز ملی فرهنگ و هنر ژرژ پمپیدو که به عنوان بزرگ‌ترین موره هنر مدرن در اروپا شناخته می‌شود و همچنین کمپانی «mk2» توزیع‌کننده و تهیه‌کننده آثار کیارستمی در فرانسه و بنیاد کیارستمی ترتیب داده شده است. 

نظر شما