شناسهٔ خبر: 47027115 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

پیکر جانباختگان اداره برق کرمان پیدا شد

فرماندار کرمان اعلام کرد پیکر 6 تن از نیروهای اداره برق استان که در سیلاب گرفتار شده بودند، امروز پیدا شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 علی بابایی، فرماندار کرمان در تشریح این حادثه ناگوار گفت: از روز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت بارندگی‌های شدید در بخش گلباف باعث بروز مشکلاتی در شبکه های آب، برق و راه های مواصلاتی شد و نیرو‌های ادارات برق، آب و راهداری شهرستان کرمان برای رفع مشکل به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: ساعت ۵ عصر دیروز نیرو‌های اداره برق شهرستان کرمان در حال پیگیری و بررسی قطعی برق بودند و علی رغم اینکه هوا در آن منطقه مساعد بوده، ولی در بالادست در منطقه سه راهی نیبید به سمت گلباف بارش شدید تگرگ اتفاق می‌افتد و حجم آب را چندین برابر می‌کند.

فرماندار کرمان اضافه کرد: متاسفانه این سیل طغیانی باعث گرفتاری ۶ نفر از نیرو‌های اداره برق شهرستان کرمان شد و نیروهای امدادی به جستجوی آنها پرداختند، اما روز گذشته تلاش‌ها بی نتیجه بود و صبح امروز اجساد این ۶ نفر پیدا شد.

بابایی گفت: علاوه بر اعزام ۷۶ نفر از نیرو‌های هلال احمر و تیم‌های امدادی موتورسیکلت و بالگرد، نیرو‌های سپاه و بسیج، نیروی انتظامی و بخشداری نیز در عملیات جستجو همکاری داشتند.

وی ادامه داد: روز گذشته نیز در اندهجرد و پشوئیه بارندگی داشتیم که به شبکه های آب و برق و راه‌ها خسارت‌هایی وارد شد، اما مدیریت شده بود و ما سریع مشکلات پیش آمده را رفع کردیم.
 
تلاش 14 تیم امداد و نجات از دیشب
رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان نیز گفت: این نیرو‌ها برای عملیات اتصال برق روستای هرمک شهر گلباف به منطقه سیل زده اعزام شده بودند که بر اثر وقوع سیل مجدد در این منطقه دچار حادثه و در نهایت مفقود شده بودند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان افزود: بلافاصله ۱۴ تیم امدادونجات زمینی و هوایی از جمعیت هلال احمر مرکز استان و شهر‌های گلباف، ماهان، شهداد و کرمان به محل حادثه اعزام شدند.
 
فلاح گفت: در عملیات جستجو ۲ تیم امدادوهوایی توسط بالگرد جمعیت هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند و از سگ‌های زنده‌یاب نیز استفاده شد.
 
تسلیت صنعت برق
مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق امروز درگذشت این هموطنان را تسلیت گفت.

نظر شما