شناسهٔ خبر: 47026819 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شکست سنگین عناصر وابسته به ریاض در مأرب؛ 120 مزدور کشته و زخمی شدند

نیروهای دولت مستعفی یمن برای اجرای دستورات ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی، عملیاتی را در مأرب آغاز کردند که شکست سنگینی متحمل شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نیروهای دولت مستعفی یمن طی روزهای گذشته چندین بار تلاش کردند منطقه راهبردی «الطلعه الحمراء» در غرب شهر مأرب را مجددا اشغال کنند.

روزنامه الاخبار لبنان گزارش داد، با وجود حمایت هوایی ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی و انجام بیش از 100 حمله از بامداد جمعه گذشته در مناطق مختلف مأرب، ولی نیروهای مستعفی نتوانستند در منطقه «حمه الدحله» در شرق الطلعه پیشروی کنند.

به گزارش این روزنامه، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پس از الطلعه، به سمت شمال غرب مأرب در حال پیشروی هستند. این نیروها با دریافت اطلاعاتی متوجه شدند که نیروهای مزدور در پی حمله به الطلعه هستند که موفق شدند با ایجاد کمینهای مختلف، این حمله را دفع کنند.

بنا بر این گزارش، نیروهای یمنی همچنین موفق شدند در منطقه «المیل» در شمال شرق مأرب پیشروی کرده و یک حمله دیگر را در مناطق «القباقیب» و «الحنافیر» در شرق الطلعه دفع کنند.

الاخبار به نقل از یک منبع در قبایل مأرب نوشت، اتاق عملیات ائتلاف سعودی به عناصر دولت مستعفی دستور داده بود که باید مناطقی را مجددا اشغال کنند که نیروهای یمنی چهارشنبه گذشته آزاد کردند. به همین دلیل عملیات عناصر دولت مستعفی از محورهای غربی و شمال غربی مأرب آغاز شد.

این منبع گفت که میران تلفات وارد به مزدوران وابسته به ریاض طی دو روز گذشته نشان می‌دهد که هیچ برنامه‌ای برای این عملیات نداشته‌اند؛ چرا که در این بازه زمانی بیش از 125 مزدور کشته و زخمی شدند.

وی با اشاره به کشته شدن شمار زیادی از افسران و فرماندهان بلندپایه دولت مستعفی در این عملیات بی‌هدف، خاطر نشان کرد، این اقدام، یک «خودکشی جمعی برای خشنود کردن ائتلاف» بود.

این منبع در پایان تأکید کرد، این عملیات، «غزوه بدر» نام داشته که شماری زیادی از عناصر تروریستی القاعده در آن حضور داشتند.

انتهای پیام/م

نظر شما