شناسهٔ خبر: 47025370 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

حوادث طبیعی

وقوع سیل در 7 استان کشور/ 3 کشته در یزد؛ مرگ 6 نیروی اداره برق کرمان

رئیس سازمان امداد و نجات از وقوع سیل در ۷ استان کشور خبرداد و گفت: در شبانه روز گذشته ۵ نفر مفقود شده و به ۱۴۸ نفر امدادرسانی شده است.

صاحب‌خبر -

مهدی ولیپور رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر در گفت و گو با ایلنا با اشاره به وقوع سیل در برخی از استان های کشور گفت: با شروع سیل و آبگرفتگی از ساعت ١٢ تا ۸ روز سه شنبه چهاردهم اردیبهشت ماه در استان های تهران، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، سمنان، اصفهان و یزد ۱۴۸ نفر گرفتار در سیل با تلاش ۹۴ نیروی عملیاتی هلال احمر امدادرسانی شدند.

وی افزود: ۲۷ تیم در ۲۱ عملیات با بکارگیری ۲۶ دستگاه خودروی عملیاتی و ۱۲ دستگاه پمپ و لجن کش به آسیب دیدگان خدمات امدادی ارائه کرده اند.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: با تلاش امدادگران ۱۲ باب منزل از آب تخلیه و ۲۰ خودروی گرفتار در آب هم رهاسازی شد، همچنین ۹ دستگاه چادر، ۱۷ تخته پتو، ۹۶ کیلوگرم نایلون و ۳۰ قوطی کنسرو میان سیل زدگان توزیع شد.

به گفته رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر با وقوع سیل از ساعت ۱۲ روز دوشنبه تا ۸ صبح امروز سه شنبه چهاردهم اردیبهشت، ٥ نفر مفقود شدند؛ یک نفر در استان یزد، یک نفر در جاده اردکان به چوپانان و ٤ نفر هم از کارکنان اداره برق در کرمان گم شده اند که عملیات جستجو و نجات ادامه دارد.

ولیپور تصریح کرد: همچنین تا به حال ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب هم با تلاش امدادگران رهاسازی و نجات داده شده اند.

سیل در ایران,سیل اردیبهشت 1400

پیدا شدن پیکر ١٠ مفقودی در سیل ۳ استان/ ادامه جست وجوها برای یافتن یک گمشده دیگر

رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر از پیدا شدن پیکر ١٠ نفر از مفقودین در سیل خبر داد.

مهدی ولیپور در گفت و گو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: با وقوع سیل در ٨ استان اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، تهران و سیستان و بلوچستان، تاکنون به ٥٤٦ نفر امدادرسانی، ۳۷ خودرو رهاسازی، بیش از ۱۰۰ نفر نجات یافته و ۴۸ باب منزل از آب تخلیه شدند.

وی گفت: در بارندگی‌های شب گذشته ۶ شهرستان و ۴۷ روستا از سیل و آبگرفتگی متاثر شدند که برای امدادرسانی به سیل‌زدگان ۷۸ تیم متشکل از ۳۲۵ نیروی عملیاتی، ۷۶ خودروی امدادی و یک فروند بالگرد بکارگیری شدند.

رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه در جریان عملیات جست‌وجو و نجات توسط امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر طی شبانه‌روز گذشته، پیکر ۱۰ نفر از مفقودین ناشی از سیل استان‌های یزد، کرمان و خراسان جنوبی پیدا شده گفت: عملیات جست‌وجو برای یک گمشده‌ی دیگر همچنان ادامه دارد.

وی در خصوص توزیع اقلام زیستی و غذایی در میان سیل زدگان گفت: با توجه به شدت حادثه مقادیری لوازم زیستی و غذایی امدادی بین سیل‌زدگان توزیع شده است.

سیل ۳ کشته در یزد بر جا گذاشت/ مفقودی یک نفر در دشت بیاضه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: سیل شب گذشته در محور چوپانان – اردکان و دشت بیاضه سه کشته و یک مفقودی بر جا گذاشته است.

سیل در ایران,سیل اردیبهشت 1400

محسن حرازی زاده یزدی در گفتگو با مهر اظهار داشت: سیل شب گذشته در مناطق مختلف استان یزد سه کشته بر جا گذاشت.

وی عنوان کرد: در حادثه محور چوپانان _ اردکان به ۹ مصدوم توسط عوامل امدادی، امداد رسانی صورت پذیرفت و یک فوتی این حادثه صبح سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه در ۱۵ کیلومتری جاده چوپانان پیدا شد.

حرازی زاده بیان کرد: حادثه دشت بیاضه در محدوده دهستان رباط، یک مصدوم، دو فوتی و یک مفقودی داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به اینکه نیروهای امداد و نجات هلال احمر و سایر گروه‌های امدادی از شب گذشته در حال امدادرسانی به سیل زدگان هستند یادآور شد: در این دو حادثه، ۱۰ نفر با تلاش نیروهای امدادی حاضر در منطقه نجات پیدا کردند.

حرازی زاده تاکید کرد: تلاش و جستجو برای یافتن فرد مفقود شده این حادثه ادامه دارد.

پیکر ۶ نیروی مفقود شده اداره برق کرمان پیدا شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از پیدا شدن جسد ۶ نیروی اداره برق کرمان در منطقه هرمک گلباف خبر داد.

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان در گفت‌وگو با تسنیم، از پیدا شدن جسد ۶ نیروی اداره برق کرمان در منطقه هرمک گلباف خبر داد و اظهار داشت: مفقودین از نیروهای اداره برق گلباف بودند.

وی با بیان اینکه این نیروها برای عملیات اتصال برق روستای هرمک شهر گلباف به منطقه سیل زده اعزام شده بودند گفت: بر اثر وقوع سیل مجدد در این منطقه ۶ نفر از نیروهای اداره برق دچار حادثه و در نهایت مفقود شده بودند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان بلافاصله ۱۴ تیم امدادونجات زمینی و هوایی از جمعیت هلال احمر مرکز استان و شهرهای گلباف، ماهان، شهداد و کرمان به محل حادثه اعزام شدند خاطر نشان کرد: عملیات امدادونجات زمینی با حضور ۱۲ تیم از شب گذشته آغاز شده بود.

وی با بیان اینکه ۲ تیم امدادوهوایی توسط بالگرد جمعیت هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند ادامه داد: تیم آنست سگ‌های زنده‌یاب نیز در محل حادثه حضور داشت.

۳ محور مواصلاتی اصفهان مسدود است/ نشست آسفالت کنارگذر شرق اصفهان

رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: سه محور مواصلاتی استان اصفهان به دلیل بارش باران تا اطلاع ثانونی مسدود شده است.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی استان اصفهان با توجه به بارش‌های ۲۴ ساعت اخیر در استان اصفهان اظهار داشت: به دلیل نشست آسفالت کنار گذر شرق استان اصفهان در محدوده کمشچه و احتمال ایجاد خطر برای خودروهای در حال تردد از نطنز به سمت اصفهان این محور تا اطلاع ثانونی مسدود شده است.

وی افزود: مسیر جایگزین برای تردد خودروها در این مسیر آزاد راه نطنز – شاهین شهر – اصفهان انتخاب شده است.

رئیس پلیس راه استان اصفهان همچنین به مسدود بودن محور بیاضه – رباط اشاره کرد و گفت: به دلیل خسارت ناشی از بارندگی محور بیاضه به رباط از سمت استان یزد دچار نشست و مسدود شده است و از سمت اصفهان به یزد نیز امکان تردد هیچ وسیله نقلیه ای وجود ندارد.

وی اضافه کرد: محور جندق – معلمان نیز در حال حاضر مسدود است.

نظر شما