شناسهٔ خبر: 47025366 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

وضعیت ترافیک و آب و هوا

هواشناسی ایران (1400/02/14)؛ ورود سامانه بارشی جدید از فردا

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش باران در ۲۰ استان کشور از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا خبر داد.

صاحب‌خبر -

صادق ضیاییان در گفتگو با ایسنا، اظهار‌کرد: امروز (۱۴ اردیبهشت) فعالیت سامانه بارشی در استان های سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، یزد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و نیمه شمالی فارس خواهد بود و پیامد آن رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش، تگرگ خواهد بود.

او افزود: در استان های آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، مرکزی، همدان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال شرق خوزستان بارش پراکنده، رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

مدیرکل ضپیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که فردا (۱۵ اردیبهشت) سامانه بارشی در استان های سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، یزد، سیستان و بلوچستان، یزد، هرمزگان، شمال شرق فارس فعال خواهد بود، گفت:سامانه بارشی دیگری در این روز از شمال غرب وارد کشور خواهد شد.

او درباره فعالیت این سامانه بارشی جدید اظهار‌کرد: فعالیت آن در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و دامنه های جنوبی البرز در استان های زنجان، قزوین، البرز و تهران است.

وضعیت آب و هوای کشور,بارش باران

به گفته مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه (۱۶، ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت) بارش در شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز، شمال شرق، بخش هایی از شرق، جنوب شرق و مرکز کشور پیش بینی می شود.

او با اشاره به این که امروز (۱۴ اردیبهشت) افزایش نسبی دما حدود ۵ تا ۸ درجه در سواحل دریای خزر و از فردا (۱۵ اردیبهشت) تا آخر هفته جاری کاهش نسبی دما بین ۸ تا ۱۲ درجه در سواحل دریای خزر و اردبیل رخ خواهد داد، اظهار‌کرد: فردا و پنج شنبه (۱۵ و ۱۶ اردیبهشت) دریای خزر و از امروز (۱۴ اردیبهشت ماه) تا آخر هفته شرق دریای عمان طوفانی است.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۵ اردیبهشت) کمبی ابری، در بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و روز پنجشنبه (۱۵ اردیبهشت) نیمه ابری، در بعضی ساعات افزایش ابر و رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.

نظر شما