شناسهٔ خبر: 47013771 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اشمایکل:با اتحاد مقابل ایده های نادرست می ایستیم/منچستر به جای تغییر مالکیت، به تحول درونی احتیاج دارد

دروازه بان بزرگ تاریخ منچستریونایتد معتقد است به جای تغییر مالکیت، باشگاه اولدترافوردی به تغییراتی گسترده در ساختار داخلی خود احتیاج دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، پیتر اشمایکل شب گذشته به اتفاقاتی که در ارتباط با تیم سابقش رخ داد، واکنش نشان داد

بعد از آنکه گروهی گسترده از هواداران منچستریونایتد به اولدترافورد آمدند و مانع انجام بازی با لیورپول در لیگ برتر شدند، این مسابقه لغو شد.

این گروه از هواداران با تجمع مقابل اولدترافورد، حتی به ورزشگاه هجوم آورند و به زمین چمن رفتند.آنها جلوی اتوبوس حامل اعضای تیم را که می خواست به ورزشگاه بیاید، گرفتند و با تجمع بر روی چمن ورزشگاه، در واقع پروتکل های بهداشتی کرونایی را نقض کرده و باعث لغو بازی شدند.

هدف آنها از این کار اعتراض گسترده به «گلیزرها» مالک باشگاه برای فروش آن بود.این عده خواستار خروج  خانواده آمریکایی از مالکیت باشگاه شدند.

در این حال چهره هایی همچون گری نویل و روی کین، از بازیکنان سابق باشگاه در اظهار نظرهای از انتقاد مستقیم از هواداران خودداری کردند.

آنها اعتراف کردند انتقاد از معترضان برایشان دشوار است  و به نحوی حمایتی از این گروه داشتند.

هواداران یونایتد برای نخستین مرتبه در سال 2010 علیه خانواده گلیزر تظاهرات کردند و به گفته تحلیل گران رفتار شب گذشته آنها تحت تاثیر و نارضایتی اخیر از دخالت جوئل گلیزر در ارتباط با ماجرای بحث انگیز و جنجالی سوپر لیگ اروپا بود اما چهره ایی همچون «پیتر اشمایکل» باور دیگری در ارتباط با این ماجرا دارد.

او بر این باور است که مالکیت باشگاه به احتمال زیاد منتقل نخواهد شد اما می توان به جای تغییر کامل در مالکیت ، ساختارهای داخلی را بازسازی کرد.

اشمایکل به CBS گفت:خیلی راحت می توان گفت گلیزر بروند اما واقعا نمی دانم رقم واقعی این باشگاه 3، 4 یا 5 میلیارد دلار است؟ اصلا چه کسی این همه پول دارد تا باشگاه را خریداری کند؟

وی افزود: تازه اگر خریداران توانمند و بالقوه را در نظر بگیریم، فکر می کنید با آنها، وضعیت باشگاه خیلی بهتر خواهد شد؟ یعنی با آنها کاملا وضعیت متفاوت خواهد بود؟ شاید مواردی باشند اما آنها نمی آیند که با چنین ارقامی خرید کنند.

اشمایکل ادامه داد: تحت این شرایط خیلی ترجیح می دهم که با گلیزرها کار کنیم. زیرا فکر می کنم حس و تمایلی در خانواده آنها وجود دارد. با گلیزرها کار کنید تا این باشگاه فوتبال همان چیزی شود که باید باشد.

دروازه بان سال های1991 تا 1999 شیاطین سرخ در این مصاحبه به نکات دیگری هم اشاره داشت. او عنوان کرد: فکر می کنم هر کسی احساس می کند خانواده گلیزرها از باشگاه واقعا دور هستند یا حس می کند آنها گاه و بیگاه می آیند و می روند. یعنی هر هفته در باشگاه نیستند. مردم چهره جوئل گلیزر را هیچوقت مقابل دوربین ها نمی بینند که آماده باشد و درباره باشگاه حرفی بزند. فکر می کنم همین باعث ناراحتی هواداران می شود. در حالیکه ما چنین ثروتی داریم. در حالیکه از بیرون دیده می شود که برای باشگاه چنین سرمایه ایی مهم نیست  و فقط پول است که اهمیت دارد. البته من فکر نمی کنم همه ماجرا همین باشد. به نظر من آن خانواده خیلی هم به مشارکت داشتن در منچستریونایتد می بالد. فقط فکر می کنم باید در داخل و ساختارهای درونی، بازنگری های عمده ایی شود.

اشمایکل به اینجای سخن که رسید، رفتارهای روز گذشته هواداران را محکوم کرد. او معتقد است یک گروه اقلیت از هواداران که جنجال روز گذشته را بوجود آوردند، هرگز نمی توانند نمایندگی کل هواداران متعصب منچستریونایتد را داشته باشند.

این پیشکسوت دانمارکی البته از هواداران واقعی و راستین تیمش خواست به صورتی صحیح و عقلانی بیایند و مراتب اعتراض خود را ابراز کنند.

او گفت: من فکر نمی کنم روز گذشته هواداران سرسخت و واقعی در داخل ورزشگاه بودند. آنهایی که روز گذشته آنجا بودند، آدم های نادانی بودند که مشکل آفرین شدند. هیچیک از آنها اوقات خوب گذشته تیم را به یاد نمی آورند و حتی برخی از آنها هنگام حضور گلیزرها در این تیم، هرگز به دنیا نیامده بودند. در حالیکه طرفداران سرسخت و واقعی، کسانی هستند که درست نظر خود را ابراز می کنند. نباید در این راستا بی خردی کرد. نباید خواستار چیزی غیرواقعی شد. بلکه باید به درستی و منطقی فشار وارد کرد تا از ایده های درست استفاده شود.

اشمایکل ادامه داد:آنچه ما در 2 هفته اخیر یاد گرفته ایم، همین است که اگر همگی در کنار هم باشیم و مقابل ایده های نادرست قراربگیریم، تاثیرگذار خواهد بود.ضمن آنکه فکر می کنم فوتبال فقط منچستریونایتد نیست. اکنون فرصتی فراهم است که از این موقعیت توصیف ناپذیر برای جهت گیری درست استفاده کرد.

انتهای پیام/

نظر شما