شناسهٔ خبر: 47004984 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

1.طراحی 2.عملکرد 3.رنگ ها 4.بافت و الگوها 5.پنجره ها 6.فضاها 7.آشپزخانه 8.اتاق نشیمن 9.غذاخوری 10.اتاق خواب 11.حمام آبگون دیزاین

بررسی مشخصات یک خانه ویلایی خوب وقتی تصمیم به طراحی ویلا گرفته‌ایم

خانه های مدرن دارای فضاهای باز زیادی هستند. از چیدمان های شلوغ استفاده نکنید. می توانید سقف بلندی طراحی کنید. فقط از مبلمان مورد نیاز خود استفاده کنید و مطمئن شوید که مناسب فضای شماست. همه چیز باید با فضای موجود مطابقت داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، طراحی خانه به غیر از پناه دادن به صاحبان خانه، همچنین می تواند به زندگی راحت شما نیز کمک کند. طراحی یک فرآیند ویژه است که باید توسط افرادی انجام شود که به جزئیات علاقه مند هستند و در مورد طراحی و ساخت دانش و تجربه کافی داشته اند. یک طراحی خوب برای کمک به دیگران در دستیابی به آنچه انتظار دارند و داشتن زندگی شایسته آنها بسیار مهم است.

امروزه انواع مختلفی از طراحی وجود دارد که می توان برای خانه خود انتخاب کرد. اما پرکاربردترین نوع طراحی این روزها، طراحی مدرن است. طراحی مدرن ساده و مشخص است. خانه های مدرن از طیف وسیعی از سبک ها از جمله نئو کلاسیک، نئو الکتریک، پست مدرن، معاصر و ... استفاده می کنند.

اگر می خواهید یک طراحی ویلا یا خانه ویلایی مدرن داشته باشید، ما نکاتی برگرفته از طراحی ویلا آبگون دیزاین را در اختیار شما قرار خواهیم داد که باید در طراحی و برنامه ریزی یک خانه مدرن در نظر بگیرید.

بررسی مشخصات یک خانه ویلایی خوب وقتی تصمیم به طراحی ویلا گرفته‌ایم

طراحی باغ ویلا از جمله پروژه هایی است که ذوق و هنرمندی یک معمار را نشان خواهد داد. چرا که در طراحی و ساخت ویلاها نسبت به طراحی پلان های شهری معمار آزادتر است و می تواند در کنار علایق مشتری از هنر و خلاقیت خود بهره بگیرد و طرحی بسیار زیبا بیافریند.

طراحی خانه های مدرن بر اساس عملکرد انجام می شود. این نوع طراحی بر روی سبک مینیمالیسم و ​​فناوری متمرکز است. استفاده از فناوری مدرن در عملکرد مناطق مختلف خانه گنجانده می شود. در طراحی این نوع خانه ها از مصالح بتن، فولاد و شیشه استفاده می شود. همچنین خانه های مدرن معمولاً با ظاهری صاف و روان طراحی می شوند.

در طراحی خانه های مدرن، عملکرد مهم ترین چیزی است که باید مورد توجه قرار گیرد. دواقع پیش از طراحی ابتدا باید به آنچه واقعاً نیاز دارید فکر کنید. خانه شما تنها در صورتی موفقیت آمیز طراحی می شود که همه چیز به خوبی مطابق سبک زندگی، حرفه و سلیقه شما کار کند. در یک طراحی خوب، همه چیز باید تا حد ممکن عملکردی باشد.

بررسی مشخصات یک خانه ویلایی خوب وقتی تصمیم به طراحی ویلا گرفته‌ایم

در طراحی خانه مدرن، رنگ های استفاده شده معمولا رنگ های خنثی هستند. رنگ های پاستیلی معمولاً در تزئینات مدرن استفاده نمی شوند. با این حال شما می توانید هر رنگی را که می خواهید انتخاب کنید، فقط باید مطمئن شوید که رنگ ها مکمل یکدیگر و متعادل هستند.

یک پالت رنگ مدرن عمدتا از رنگ های خنثی تشکیل شده و با رنگ روشن و پررنگ برجسته می شود. پالت های رنگی مدرن شامل سفید، نقره ای، کرم قهوه ای، موکا قهوه ای و عاجی، کبالت آبی و سفید و بسیاری رنگ های دیگر می باشند.

اگر می خواهید از بافت و الگوها در طراحی ویلا مدرن خود استفاده کنید، بهتر است خطوط و الگوهای هندسی را انتخاب کنید.

 

امروزه طرح های مختلفی از پنجره ها وجود دارند. در بیشتر خانه های مدرن از شیشه های پنجره با قاب آلومینیومی استفاده می شود اما در برخی طراحی ها نیز با خلاقیت از چوب استفاده می شود.

بررسی مشخصات یک خانه ویلایی خوب وقتی تصمیم به طراحی ویلا گرفته‌ایم

همچنین توجه کنید که باید تصمیم بگیرید چه مقدار نور در خانه نیاز دارید. به این ترتیب می توان اندازه پنجره ها را تعیین کرد. اما در طراحی بیشتر خانه های مدرن از پنجره های عریض و طویل استفاده می شود تا نورگیری خانه زیاد باشد.

خانه های مدرن دارای فضاهای باز زیادی هستند. از چیدمان های شلوغ استفاده نکنید. می توانید سقف بلندی طراحی کنید. فقط از مبلمان مورد نیاز خود استفاده کنید و مطمئن شوید که مناسب فضای شماست. همه چیز باید با فضای موجود مطابقت داشته باشد.

نوع چیدمان مورد نظر (طرح باز یا بسته) برای آشپزخانه خود را انتخاب کنید. چیدمان آشپزخانه باز برای سرگرمی و گفتگو با دیگر افراد در سایر قسمت های خانه مناسب است. در صورت امکان از نور طبیعی استفاده کنید و یا نورپردازی خوبی را در آشپزخانه در نظر بگیرید. ممکن است در آشپزخانه خود از لامپ های مخفی استفاده کنید که معمولاً در سبک طراحی مدرن استفاده می شود. اطمینان حاصل کنید که طراحی کشوها و کابینت ها صاف و روان است.

در یک خانه مدرن، فضای زندگی باید باز باشد. ممکن است بخواهید از نور طبیعی استفاده کنید که می توانید این کار را با طراحی پنجره های شیشه ای پهن انجام دهید. به این ترتیب اتاق نشیمن به خصوص در صبح روشن خواهد بود. قبل از شروع به طراحی اتاق نشیمن خود، باید فکر کنید که می خواهید تلویزیون را در کجا قرار دهید. دانستن محل نصب تلویزیون می تواند در یک طراحی خوب، بسیار کمک کند.

انتخاب محل غذاخوری نیز می تواند در طراحی فضاهای سالن به شما کمک کند. همچنین مطمئن شوید که از میز غذاخوری متناسب با طرح، رنگ و مفهوم خانه استفاده خواهید کرد.

اگر اتاق خواب تاریکی می خواهید، می توانید در طراحی اتاق خواب از رنگ های روشن یا رنگ های خنثی استفاده کنید اما پرده های تیره آویزان کنید. همچنین باید چراغ هایی با نور کم و آباژور استفاده کنید.

امروزه اتاق خواب های مستر با حمام اختصاصی در داخل اتاق و یا وان آب گرم طراحی می شوند. حتی برخی از اتاق خواب ها در طراحی ویلا دارای استخر شنا هستند که مستقیماً به اتاق متصل است. همچنین در برخی طراحی ها اتاق خواب هایی وجود دارد که بالکن یا ایوان اختصاصی دارند. برخی از وسایل ورزشی نیز در برخی اتاق ها دیده می شود. تمام موارد به نیازهای شما بستگی دارد.

اگر فضای کافی دارید می توانید یک حمام بزرگ برای ویلای خود طراحی کنید اما اگر فضای کوچکی دارید می توانید تنها از یک حمام شیشه ای استفاده کنید. انتخاب رنگ به سلیقه صاحب خانه بستگی دارد اما اکثر سرویس های بهداشتی و حمام های مدرن سفید، خاکستری، بژ یا کرم هستند.

مطمئناً اگر نکات ذکر شده در بالا را در نظر بگیرید، می توانید یک طراحی ویلا خوب داشته باشید اما برای اینکه واقعاً مطمئن شوید قادر به ساخت خانه دلخواه خود هستید می توانید از یک متخصص کمک بگیرید. آبگون دیزاین یک گروه طراحی و معماری با سابقه چندین ساله است که از متخصصین حرفه ای و با تجربه تشکیل شده است. شما می توانید انواع پروژه های طراحی ویلا را به این شرکت بسپارید.

نظر شما