شناسهٔ خبر: 46953415 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

یک رسانه عبری زبان مطرح کرد:

پیروزی حماس و به حاشیه رفتن فتح دلیل اصلی تعویق انتخابات فلسطین

روزنامه صهیونیستی اسرائیل هایوم در گزارشی اعلام کرد نگرانی از پیروزی حماس در انتخابات و خارج شدن فتح از گردونه قدرت دلیل اصلی تعویق انتخابات توسط ابومازن بوده است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، رسانه های عبری زبان امروز جمعه به بررسی دلایل حقیقی تصمیم ابومازن برای تعویق برگزاری انتخابات مجلس قانون گذاری فلسطین و عدم تعیین زمانی مشخص برای برگزاری آن پرداختند.

 

روزنامه اسرائیل هایوم در این خصوص اعلام کرد تصمیم گیری برای تعویق برگزاری انتخابات ناشی از مخالفت رژیم صهیونیستی با حضور فلسطینیان قدس در انتخابات نبوده بلکه نگرانی از خارج شدن قدرت و هدایت تشکیلات خودگردان از دستان جنبش فتح دلیل اصلی این تصمیم بوده است.

 

این روزنامه صهیونیستی تاکید کرد جنبش حماس بیشترین منافع را از تعویق برگزاری انتخابات به دست می آورد چرا که این جنبش را در شرایط اتحاد کامل در برابر اختلافات داخلی فتح قرار می دهد.

 

اسرائیل هایوم افزود پیش بینی ها از پیروزی حماس در این انتخابات حکایت می کرد مانند آنچه در انتخابات سال 2006 اتفاق افتاد و این مساله می تواند به پایان یافتن کنترل و تسلط فتح بر تشکیلات خودگردان فلسطین منتهی شود.

 

این روزنامه عبری زبان اعلام کرد نگرانی ها از پیروزی حماس تنها منحصر به جنبش فتح و رهبران تشکیلات خودگردان نبوده بلکه مصر، رژیم صهیونیستی و اردن نیز نگران این مساله هستند و اخیراً با اعزام هیات هایی امنیتی به رام الله تلاش کردند ابومازن را به عقب نشینی از تصمیم خود برای برگزاری انتخابات تشویق نمایند.

 

اسرائیل هایوم افزود برخی کشورهای عربی و تشکیلات خودگردان تمایلی به مشروعیت بخشی به حماس در برابر جامعه جهانی از طریق پیروزی در روند انتخابات ندارند به ویژه آنکه در 15 سال گذشته نسبت به سرکوب این جنبش در کرانه باختری جدیت لازم در دستور کار قرار داشته است.

 

انتهای پیام/ح.ع/

نظر شما