شناسهٔ خبر: 46924509 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل:

طرح جامع گردشگری استان اردبیل آسیب‌شناسی شد

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل از آسیب‌شناسی طرح جامع گردشگری استان اردبیل توسط کارشناسان این واحد خبر داد.

صاحب‌خبر -

مهران اوچی اردبیلی در جلسه بررسی روند بازنگری طرح جامع گردشگری استان اردبیل با بیان این مطلب افزود: دبیرخانه این طرح توسط جهاد دانشگاهی راه‌اندازی شده و اسناد و مدارک از ادارات و سازمان‌ها جمع‌آوری‌شده است.


وی با اشاره به اقدامات جهاد دانشگاهی استان اردبیل در طرح جامع گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: تهیه نقشه های GIS، پیگیری منابع و راه‌اندازی اتاق فکر از دیگر اقدامات جهاد دانشگاهی در این طرح بوده است.


رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل ادامه داد: پیگیری از نمایندگان ادارات، برگزاری نظرسنجی آنلاین و دریافت نظرات کارشناسان، انتشار فراخوان جذب ایده و بازدید کارشناسان جهاد دانشگاهی از طرح‌های گردشگری و احصای مشکلات آنها از دیگر اقدامات این واحد بوده است.


 مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل هم در این جلسه گفت: حلقه‌های به هم متصل پژوهش که شامل داده‌های گذشته و مطالعات امروز است، باید دراسرع‌وقت گردآوری و تدوین شود.


نادر فلاحی با بیان اینکه هر منطقه، باید پیش از مطالعه میدانی، مخاطب‌شناسی شود تا مطالعات در بستر همان ساختار ادامه یابد، افزود: جهاد دانشگاهی مسئولیت بازنگری طرح جامع گردشگری را برعهده دارد و انتظار می‌رود با کمک نیروهای فنی اداره کل و نخبگان استان طرح بازنگری را هر چه زودتر به اتمام برساند.


فلاحی با بیان اینکه طرح جامع گردشگری استان اردبیل، سند راه و خط‌مشی گردشگری و اشتغال استان را تعیین می‌کند؛ تصریح کرد: در ۳ سال گذشته سعی کردیم تأخیر چندین‌ساله را جبران کنیم که پیگیر اتمام آن در ماه‌های آتی هستیم.


او با اشاره به اینکه افراد نخبه استان راه‌گشا و تسریع بخش در این مسیر خواهند بود بر ضرورت تشکیل کارگروه‌های تخصصی تأکید کرد.


  مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: به برکت حضور استاندار با نگاه مثبت به گردشگری زمینه بسیاری از اتفاقات مثبت را در استان رقم‌زده است که در سال سوم، مشهود و ملموس است.

انتهای پیام

نظر شما