شناسهٔ خبر: 46899327 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

تحصن فلسطینیان روز‌ه‌دار در دفاع از مسجدالاقصی

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) رژیم صهیونیستی در این ایام ماه مبارک رمضان دست از هیچ تهدید، هشدار و حمله‌ای علیه فلسطینی‌ها برنداشته و حملات به نمازگزاران فلسطینی در قدس اشغالی و تهدید درباره به راه انداختن جنگ گسترده علیه غزه ادامه دارد. - -   - - نمازگزاران فلسطینی شب گذشته هم در منطقه باب العامود در اطراف مسجدالاقصی تحصن کردند که به درگیری با نظامیان صهیونیست منجر شد. - - - صدها جوان فلسطینی با سر دادن شعار در دفاع از مسجدالاقصی بر مقاومت تا آزادسازی قدس شریف تأکید ...

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) رژیم صهیونیستی در این ایام ماه مبارک رمضان دست از هیچ تهدید، هشدار و حمله‌ای علیه فلسطینی‌ها برنداشته و حملات به نمازگزاران فلسطینی در قدس اشغالی و تهدید درباره به راه انداختن جنگ گسترده علیه غزه ادامه دارد.

 

نمازگزاران فلسطینی شب گذشته هم در منطقه باب العامود در اطراف مسجدالاقصی تحصن کردند که به درگیری با نظامیان صهیونیست منجر شد.


صدها جوان فلسطینی با سر دادن شعار در دفاع از مسجدالاقصی بر مقاومت تا آزادسازی قدس شریف تأکید کردند، اگرچه نظامیان صهیونیست با ضربات باتوم و شلیک گاز اشک‌آور سعی در متفرق کردن آنها داشتند.


شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی تأکید کرده است که رژیم صهیونیستی با اقدامات تحریک‌آمیز خود پیرامون مسجدالاقصی و به خصوص منطقه باب العامود از نخستین روز ماه مبارک رمضان، قصد دارد که مردم را از عزیمت به مسجدالاقصی برای اقامه نماز عشاء و تراویح باز دارد.


شهر قدس اشغالی از ابتدای ماه رمضان شاهد درگیری‌های روزانه میان جوانان فلسطینی و نظامیان رژیم اشغالگر است که تلاش می‌کنند منطقه باب العامود را از اهالی قدس تخلیه کنند.

 

رژیم صهیونیستی درصدد است که روز شنبه را در مسجدالاقصی فقط به صهیونیست‌ها تخصیص دهد و مصلای باب الرحمه و صحن شرقی مسجدالاقصی را در راستای اجرای طرح ساخت معبد موهوم هیکل از مسجدالاقصی جدا کند.


اما اهالی از شامگاه پنجشنبه هم که منطقه باب العامود شاهد درگیری شدید میان جوانان فلسطین و نظامیان صهیونیست بود و یکصد زخمی برجای گذاشت، همچنان برای اقامه نماز به مسجدالاقصی می‌روند.

 

در همین حال شبکه تلویزیونی «کان» هم شامگاه دوشنبه اعلام کرد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم با حمله به نوار غزه در صورتی که ضرورت اقتضاء کند، موافقت کردند.

 

رژیم صهیونیستی می‌گوید که تحمل حملات راکتی مقاومت از نوار غزه را ندارد.

 

مقاومت در غزه به دنبال اتفاقات روزهای اخیر قدس ده‌ها راکت به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین هم مرز با غزه شلیک کرد.

 

انتهای پیام/ع.غ

 

نظر شما