شناسهٔ خبر: 46848300 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توصیه‌ها و هشدارهای ایمنی درباره سرویس کاری کولرهای آبی

با شروع فصل گرما و راه‌اندازی کولرهای آبی، حوادثی نظیر برق گرفتگی رخ می‌دهد که رعایت نکات ایمنی در کاهش وقوع حوادث احتمالی تاثیر به‌سزایی خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، هرساله با شروع فصل گرما و راه‌اندازی کولرهای آبی، حوادثی نظیر برق گرفتگی و پرتاب از ارتفاع رخ می‌دهد که رعایت نکات ایمنی در کاهش حوادث تاثیر به‌سزایی خواهد داشت، بنابرهمین جمعیت هلال احمر توصیه هایی را در این باره اعلام کرده است.

راه اندازی کولرها نیازمند تجربه و تخصص بوده و لازم است حتی المقدور از سرویس کاران مجاز و مجرب برای راه اندازی و سرویس کولرهای آبی کمک بگیرید. هنگام بررسی و راه اندازی کولر حتما یک فرد بزرگسال دیگر همراه سرویس کننده کولر باشد تا در صورت بروز حادثه و برق گرفتگی بتواند اقدامات اولیه را برای نجات جان فرد انجام دهد.

در خصوص راه اندازی کولرهایی که در بالکن و یا  نقاط مرتفعی قرار دارند که دسترسی به آن‌ها سخت است و خطر سقوط وجود دارد، حتما ابتدا محل استقرار خود را تثبیت و از راه های ایمن برای نصب و سرویس کولر اقدام کنید.

هیچ گاه بر روی کولر روشن فعالیتی انجام ندهید، چرا که رطوبت و برق می‌تواند خطر آفرین باشد و علاوه بر آن امکان برخورد و گیر کردن دست در میان تسمه، دینام و قطعات گردان نیز وجود دارد.

اتونشر/ توصیه‌ها و هشدارهای ایمنی در مورد سرویس کاری کولرهای آبی

انتهای پیام/

نظر شما