شناسهٔ خبر: 46825657 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

به حلاوت آب و نبوغ ایرانی/ ارزی که از دل البرز می‌جوشد

شرکتی دانش بنیان در پارک علم و فناوری البرز یکی از پیش ماده‌های اصلی تهیه لایه سوم از جنس پلی آمید غشای تصفیه آب را تولید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری البرز از سال ۱۳۹۵ پس از یک دوره حدوداً یکساله مطالعاتی و تحقیقاتی در شاخه علوم پایه و مواد شیمیایی با هدف شناسایی محصولات دانش بنیان موفق به تولید در مقیاس پایلوت آزمایشگاهی و اخذ تأییدیه دانش بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شد.

زهرا سلطانی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: نام این محصول تری مزوییل کلراید است؛ این محصول با نام مخفف (TMC) یکی از پیش ماده‌های اصلی تهیه لایه سوم از جنس پلی آمید غشای تصفیه آب به روش اسمز معکوس است که در اثر واکنش با پیش ماده دیگر بر روی سایر لایه‌ها سنتز می شود و کاربرد آن تصفیه و شیرین سازی آب است.

او افزود: این محصول توسط شرکت ما در داخل کشور سنتز شده و ضمن برخورداری از دانش فنی بالا آنالیز‌های تایید کننده ساختار و درجه خلوص را دارا است. این شرکت محصول TMC را از همان ابتدای امر با هدف فروش صادراتی در پروسه تولید قرار داده و مقاصد صادراتی غالباً کشور‌های آسیای شرقی و حوزه خلیج فارس است.

سلطانی با اشاره به سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها گفت: انتظار این شرکت به منظور پیشبرد اهداف تولیدی به عنوان عضو کوچکی از گروه تولیدکنندگان مواد شیمیایی در سال ۱۴۰۰ که با عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نامگذاری شده، تحقق معنای واقعی کلمه پشتیبانی و مانع زدایی در مسیر تولید است.

انتهای پیام/د.خ

برچسب‌ها:

نظر شما