شناسهٔ خبر: 46821990 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

عملیات روانی علیه روحانی به روایت علیرضا معزی

علیرضا معزی در توئیتی درباره تحریف سخنان رئیس جمهور نوشت:ما، دقیقا همه‌ی ما، هم محتاج به اخلاق هستیم و هم محتاج به سوادرسانه‌ای. این یک کنایه نیست این یک یادآوری به خود و دیگران است.

صاحب‌خبر -

برترین‌ها: علیرضا معزی، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور درباره تحریف سخنان روحانی در رشته توئیتی نوشت؛

دیروز با حضور رییس‌جمهور و در رویدادی مهم و ملی، ۴۶۳۵ طرح کشاورزی شامل ۱۵۰ طرح حوزه‌ی شیلات، افتتاح شد. روحانی پس از بخش مربوط به طرح‌های شیلات، سخنان کوتاهی داشت که در این رشته توییت، جملات ایشان را عینا نقل می‌کنم و انصاف افکار عمومی را به قضاوت می‌طلبم.

عملیات روانی علیه روحانی به روایت علیرضا معزی

روحانی: "اگر ما بتوانیم [آبزیان را] به قیمت مناسب و به اندازه‌ی مناسب در اختیار مردم قرار دهیم؛ مسلما اگر عادت مردم از مصرف گوشت قرمز یا گوشت مرغ حرکت بکند به سمت آبزیان، خوب این یک تحول بزرگی است. شرطش این است که هم بتوانیم به اندازه کافی اینها را وارد بازار بکنیم و هم به قیمت مناسب در اختیار مردم قرار بدهیم که مردم، توان استفاده داشته باشند".

حالا بسیار واضح است که با تقطیع سخنان روحانی و حذف قسمت ابتدایی و انتهایی آن، عملیات روانی تازه‌ای کلید خورده است.

با اطمینان به اینکه کپشن تقطیع شده به مراتب از ویدیوی اصلی بیشتر دیده می‌شود، تحریف افکار عمومی از خبرگزاری‌ها داخلی و کانال‌های توزیع محتوا در شبکه‌های اجتماعی آغاز و تا رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از ایران نیز ادامه یافت.

تا آنجا که بی بی سی فارسی پارا فراتر گذاشت و این‌چنین روایت کرد که روحانی، «راه حل»گرانی گوشت و مرغ را تغذیه مردم از آبزیان می‌داند و بر اساس این نقل قول تحریف شده، فراخوان صدا و تصویر داد.تحریک افکار عمومی و ایجاد تنش و عصبیت، همان نقطه‌ای است که خیلی‌ها را به هم می‌رساند.

کار حتی به آنتن زنده‌ی تلویزیون و مجریان نوپا و جویای توجه هم رسید و در تداوم همان بی‌طرفیِ معمول رسانه‌ی ملی، از شهروندان خواسته شد که برای آنکه بین انتخاب مرغ و ماهی در نمانند در انتخابات خرداد شرکت کنند!!! وایرال شدن در شبکه‌های اجتماعی با هر بهانه هم که سودای این روزهاست.

فراتر از کانال‌های تلگرامی و مجریان نورسیده، حتی سیاستمداران شناخته شده نیز در تله‌ی بازی‌های روانی افتادند و این زنگ خطری است که حتی تحلیلگران نیز به سادگی مرعوب محتوای جعلی و زرد شبکه می‌شوند بی‌آنکه به اندازه‌ی دیدن یک ویدیو کمتر از دو دقیقه درنگ کنند.

ما، دقیقا همه‌ی ما، هم محتاج به اخلاق هستیم و هم محتاج به سوادرسانه‌ای. این یک کنایه نیست این یک یادآوری به خود و دیگران است.

برچسب‌ها:

نظر شما