شناسهٔ خبر: 46820932 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی بیان کرد؛

۲۰ ویژگی منحصر به فرد حضرت خدیجه(س) در آیات و روایات

حوزه/ کارشناس مذهبی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه باید توجه داشت که پیشکسوتی و سبقت در امور خیر امتیازاتی هستند که موجب برتری نسبت به دیگران می شود، گفت: حضرت خدیجه سلام الله علیها بهترین زنان پیامبر صلوات الله علیه و آله هستند و این بانوی بزرگ امتیازاتی دارند که ایشان را غیر قابل مقایسه با سایر همسران نبی مکرم اسلام کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی پیش از ظهر امروز در سخنرانی روز دهم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به سالروز وفات ام المؤمنین حضرت خدیجه سلام الله علیها گفت: خداوند به مجاهدین نسبت به قائدین برتری داده است و حضرت خدیجه سلام الله علیها از اولین مجاهدان در راه خدا بوده اند.

وی با بیان اینکه باید توجه داشت که پیشکسوتی و سبقت در امور خیر امتیازاتی هستند که موجب برتری نسبت به دیگران می شود، گفت: حضرت خدیجه سلام الله علیها بهترین زنان پیامبر صلوات الله علیه و آله هستند و این بانوی بزرگ امتیازاتی دارند که ایشان را غیر قابل مقایسه با سایر همسران نبی مکرم اسلام کرده است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به ویژگی های حضرت خدیجه سلام الله علیها، گفت: ایشان نخستین زنی هستند که به خدا و پیامبر صلوات الله علیه و آله ایمان آوردند و فقط ایشان جلوه گاه یازده امام و دوازده معصوم علیهم السلام هستند و حضرت خدیجه سلام الله علیها تنها همسر بهشتی پیامبر صلوات الله علیه و آله هستند که در بهشت نیز با پیامبر خواهند بود.

وی با بیان اینکه حضرت خدیجه سلام الله علیها تنها زنی هستند که خداوند به ایشان سلام فرستاده است، گفت: پیامبر وقتی از خدیجه سلام الله علیها یاد می کردند از تعریف کردن خسته نمی شدند به حدی که برخی از همسران ایشان ابراز ناراحتی می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به ایثار و زهد حضرت خدیجه سلام الله علیها گفت: حضرت خدیجه سلام الله علیها یک زن ثروتمند بودند و ۱۵ سال قبل از اسلام با فردی ازدواج می کنند که حتی یک خانه برای زندگی نداشت و به پیامبر صلوات الله علیها و آله فرمودند که خودم، ثروتم، کارگزارانم و آنچه در اختیار من است در اختیار شما باشد.

وی هفتمین ویژگی حضرت خدیجه سلام الله علیها را مباهات خدا به ایشان دانست و گفت: در آیات و روایات آمده است که خدا به مؤمنان خالص، انبیاء، اولیاء و جوانی که به خاطر خدا از گناه چشم پوشی کند مباهات می کند و پیامبر صلوات الله علیها و آله به حضرت خدیجه سلام الله علیها فرمودند که خدا روزی چند مرتبه پیش ملائکه به تو مباهات می کند.

کارشناس مذهبی رسانه ملی ادامه داد: بیشترین زمان زندگی با پیامبر صلوات الله علیه و آله و تنها همسر ایشان بودن از ویژگی های خاص حضرت خدیجه سلام الله علیها است و عشق، احترام و مشورت پیامبر صلوات الله علیها و آله با خدیجه سلام الله علیها در همه امور از ویژگی های دیگر ایشان است.

وی گفت: عرفان ناب و شناخت ویژه حضرت خدیجه سلام الله علیها که نور نبوت را در پیامبر صلوات الله علیه و آله می دیدند و نخستین مدافع پیامبر در سختی ها بودند و از چهار زنی هستند که به کمال رسیدند و از سرور زنان بهشت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی ادامه داد: رسول خدا وقتی وارد مکه شدند پس از ۸ سال که در مدینه بودند کنار قبر حضرت خدیجه سلام الله علیها خیمه زدند که نشانه عظمت حضرت خدیجه سلام الله علیها است.

وی افزود: خدا بشارت بهشت بر حضرت خدیجه سلام الله علیها داده و ایشان اولین کسی هستند که پیامبر صلوات الله علیه و آله لباس خودشان را در دفن بر ایشان پوشاندند و ائمه علیهم السلام بر فرزند ایشان بودن افتخار می کردند.

استاد حوزه علمیه گفت: صبر و تحمل ویژه حضرت خدیجه سلام الله علیها، عقل بی نظیر، مدیر اقتصادی و کارآفرین بی نظیر و دفن بدنش توسط شخص پیامبر اسلام صلوات الله علیه و آله از مهمترین ویژگی های خاص حضرت خدیجه سلام الله علیها است.

نظر شما