شناسهٔ خبر: 46815018 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

ایلان ماسک تصادف مرگبار خودروی تسلا را توجیه کرد

cnbc

صاحب‌خبر -

تصادف مرگبار خودروی تسلا منجر به جلب توجه دو سازمان دولتی آمریکا و اعزام تیم‌های تحقیقاتی از سوی آن‌ها به منظور بررسی تصادف شده است.

تصادف مرگبار خودروی تسلا با دو سرنشین توجه ۲ سازمان دولتی آمریکا را به خود جلب کرده است. طی این تصادف وحشتناک یک خودروی تسلا مدل اس با سرعت زیادی با درخت برخورد کرد و آتش گرفت. نکته حائز اهمیت در خصوص تصادف مرگبار خودروی Tesla این بود که هیچ‌کس روی صندلی راننده حضور نداشت.

سازمانی ملی ایمنی ترافیک بزرگراه و هیأت ملی حمل و نقل آمریکا اعلام کرده‌اند که تیم‌های تحقیقاتی را به منظور بررسی تصادف صورت گرفته اعزام می‌کنند. همچنین آن‌ها حکم‌های جست‌وجویی صادر می کنند تا معلوم شود سیستم خودران تسلا در زمان تصادف فعال بوده است یا نه.

دلیل تصادف مرگبار خودروی تسلا

مارک هرمن، پلیس منطقه‌ای هریس کاونتی در ارتباط با این موضوع عنوان کرد تحقیق ما مشخص می‌سازد که در زمان تصادف هیچ شخصی روی صندلی راننده حضور نداشته است. از طرف دیگر ایلان ماسک، مدیر ارشد اجرایی تسلا طی توییتی اعلام کرد که با توجه به اطلاعات به دست آمده قابلیت خودران تسلا در زمان تصادف فعال نبوده است. همچنین ماسک در توییت خود اشاره کرد که نرم‌افزار FSD (سیستم کمک راننده نیمه خودران) توسط این خودرو خریداری نشده بوده است. او تا به امروز جزئیات بیشتری از اطلاعات مربوط به اتومبیل تسلا منتشر نکرده است.

نظر شما