شناسهٔ خبر: 46810117 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

کارشناس مسائل اسرائیل در گفتگو با دانشجو:

هدف از شلیک به اسرائیل، تخریب دیمونا نبود،بلکه اخطار بود/ حمله سایبری یا نفوذ در تاسیسات هسته ای اسرائیل؟

یک کارشناس مسائل خاورمیانه و اسرائیل حملات اخیر در خاک این رژیم را پاسخی از سوی جبهه مقاومت به خرابکاری‌های رژیم اشغال‌گر در منطقه دانست.

صاحب‌خبر -

علی عبدی، کارشناس مسائل اسرائیل در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، پیرامون تحرکات و حملات اخیر به مواضع اسرائیل بیان کرد: درباره این اتفاق نمی‌شود نظر و یا تحلیل قطعی را ارائه داد چرا که بار اول گفته شد موشکی که به جنوب اسرائیل برخورد کرده است از نوع اس ۲۰۰ بوده، اما بار بعد اعلام شد که به احتمال قوی موشک فاتح ۱۱۰ بوده چرا که موشک اس ۲۰۰ این برد را ندارد که از دمشق تا اسرائیل فاصله‌ای حدود ۳۰۰ کیلومتر را طی کند و سبب انفجار شود. بحث دیگری که شکل گرفت درباره زمان انجام این حمله راکتی بود که اول گفته شد این حمله در جواب حمله‌ی رژیم اشغال‌گر به خاک روسیه بوده است اما در نهایت معلوم شد که حمله اسرائیل پس از حمله سوریه به دیمونا بوده است.

دست برتر جبهه مقاومت در حملات موشکی و پهبادی

وی در ادامه درباره سه حمله اخیر در خاک اسرائیل گفت:‌ در مجموع برآوردی که می‌توان از این ماجرا به عمل آورد این است که اگر سه اتفاق اخیر را کنار هم قرار دهیم؛ یعنی حمله‌ای که به مرکز موصاد در شهر اربیل شد، انفجار مقر صنایع موشکی اسرائیل (تامر) که انفجار بسیار عظیمی نیز در آن به وقوع پیوست و درنهایت همین اتفاق اخیر در دیمونا، نشان از یک تحول جدی در سمت جبهه مقاومت در مقابله با رژیم اشغال‌گر می‌توان تلقی کرد که از حالت منفعل به حالت فعال درآمده است.

این کارشناس مسائل نظامی اسرائیل در ادامه با اشاره به دست‌داشتن جبهه مقاومت در این حملات، گفت: چیزی که درباره حمله به جنوب اسرائیل می‌توان تحلیل کرد این است که به عقیده بنده هدف از شلیک به اسرائیل، تخریب دیمونا نبود و این موشک صرفاً یک پیام اخطار بود برای طرف مقابل که این توان‌مندی برای حمله به مناطق هسته‌ای رژیم اشغال‌گر وجود دارد و بلوفی درکار نیست.

عبدی اضافه کرد: به عقیده بنده این موشک از سوی محور مقاومت شلیک شده است و از آن‌جایی که هنوز مبدا شلیک هم به طور دقیق مشخص نیست، ممکن است از سوریه شلیک شده باشد یا از سوی لبنان. اما هر نیرویی که این حمله را انجام داده، در پی رساندن این پیام به اسرائیل بود که توانایی حمله به دیمونا را دارد، بدون این که سامانه پدافند این تاسیسات توانایی رهگیری آن را داشته باشد.

دست‌پاچگی رسانه‌های اسرائیل در بیان واقعیت

عبدی درباره دست‌پاچگی رسانه‌های اسرائیلی دربازگویی حمله به صنایع موشکی این رژیم، خاطرنشان کرد: منازعه بین جمهوری اسلامی و اسرائیل نکته حائز اهمیت این است که دست برتر رژیم در حوزه جنگ اطلاعاتی و امنیتی بوده و دست برتر جهبه مقاومت توانایی‌های نامتقارن نظامی در عرصه‌های موشکی و پهبادی بوده‌است. تقریباً در یک سال و نیم اخیر نیز در براوردهایی که خود اسرائیلی‌ها داشته اند و به خصوص بعد از ماجرای حمله انصارالله به آرامکو، بارها به توانایی موشکی و پهبادی جبهه مقاومت اغرار کرده‌اند و از آن ترس بسیار زیادی نیز دارند و سامانه پدافندشان و گنبد آهنی توانایی لازم و کامل برای مقابله با حملات مقاومت را نخواهد داشت.

خطای انسانی در انفجار صنایع موشکی اسرائیل، شوخی رسانه‌ها

کارشناس مسائل خاورمیانه، تلاش رسانه‌های دشمن برای ضعیف نشان دادن قدرت نظامی ایران را عاملی مهم در بازگویی حملات اخیر به رژیم صهیونیستی دانست. و در ادامه افزود: اراده بسیار جدی برای کم‌رنگ کردن و محو کردن توانایی‌های نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت از سوی دشمنان وجود دارد. به همین دلیل سعی می‌کنند تا جایی که امکان دارد قابلیت‌ها و توانایی‌های مارا خفیف و خوار نشان دهند.

عبدی با بی‌اساس خواندن ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره خطای انسانی در تاسیسات موشکی اسرائیل و به دنبال آن انفجار در این مجتمع اظهار کرد: در ماجرای انفجار صنایع موشکی، اسرائیلی‌ها اول این سناریو را مطرح کردند که این انفجار یک خطای انسانی بوده است، اصلا بر فرض که این یک خطای انسانی بوده اما چه‌طور می‌شود این خطا حتی یک کشته و یا زخمی نداشته باشد درحالی که می‌دانیم در همچین تاسیسات عظیمی حداقل ۱۰۰ نیروی انسانی مشغول به کار هستند؟ پس همه این‌ها بلوف و جنگ روانی رژیم صهیونیستی هستند و می‌بینیم که درهمچین حمله‌هایی که به رژیم وارد می‌شود، اسرائیلی‌ها خیلی منفعل و دست‌پاچه عمل می‌کنند.

نفوذ در تاسیسات یا حمله سایبری، دلیل انفجارها

این کارشناس نفوذ در تاسیسات اسرائیلی یا حمله سایبری را دلیل انفجارهای اخیر این رژیم دانست و گفت: درحال حاضر ما با دونوع جنگ با رژیم صهیونیستی درگیریم؛جنگ امنیتی و نیابتی و جنگ رسانه‌ای، که در هر دو جنگ متاسفانه ضعیف عمل کرده‌ایم. برای مثال اگر ماجرای ترور شهید فخری‌زاده و یا خرابکاری نطنز را نگاه کنیم می‌بینم که دشمنان هر اقدامی می‌خواهند انجام دهند، رسانه‌هایشان از قبل توجیح و آماده هستند.

وی گفت: درجایی که ضرب شصت می‌خورند مثل ماجرای موشکی دیشب، چون هیچ سناریویی از قبل ندارند به شدت دست‌پاچه و گنگ عمل می‌کنند. درنهایت هم متوسل به سناریو‌های بی‌اساسی مثل خطای خودی می‌شوند. این که مجتمعی به این بزرگی و با این سابقه بخواهد دست‌خورده خطای انسانی شود، بیشتر شبیه یک شوخی است تا سناریوی رسانه‌ای. درنهایت به عقیده بنده حملات اخیر به اسرائیل یا به علت نفوذ در تاسیسات این رژیم بوده و یا یک حمله سایبری به این تاسیسات شکل گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما