شناسهٔ خبر: 46792374 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

روسیه قائم مقام سفارت آمریکا را احضار کرد

رسانه‌ها خبر دادند، وزارت خارجه روسیه قائم مقام سفارت آمریکا در مسکو را به این وزارتخانه احضار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که بحران در روابط آمریکا و روسیه سبب بازگشت سفرا به پایتخت‌های این دو کشور شده است، خبرها از احضار قائم مقام سفارت واشنگتن در مسکو به وزارت خارجه روسیه حکایت دارد.

شبکه الجزیره، بعد از ظهر چهارشنبه (امروز) خبری فوری به نقل از خبرنگار خود در مسکو منتشر کرد. طبق این گزارش، وزارت خارجه روسیه قائم مقام سفارت آمریکا در روسیه را به این وزارتخانه احضار کرد.

شبکه الجزیره در گزارش خود به دلیل احضار این مقام ارشد سفارت آمریکا در روسیه اشاره نکرد.

انتشار خبر احضار نفر دوم سفارت آمریکا در روسیه در حالی انجام شده که به دنبال تنش‌های بیش از یک ماه اخیر در روابط دو کشور، سفرای دو کشور محل کار خودشان را ترک کرده و به مسکو و واشنگتن برگشته‌اند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روسیه روز گذشته گفته بود که بازگشت «جان سالیوان» سفیر آمریکا در روسیه به تحولات در روابط دو کشور بستگی دارد. سالیوان پیشتر تایید کرد که برای انجام رایزنی‌هایی به واشنگتن سفر کرده و طی چند هفته به مسکو باز خواهد گشت.

پسکوف که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «معمولا، سفیران پس از انجام رایزنی‌ها در پایتخت‌های خود، بر اساس مصلحت باز خواهد گشت. در حال حاضر روابط میان واشنگتن و مسکو را در پایین ترین سطح می‌بینیم».

دولت آمریکا روز پنجشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه ۳۲ فرد و نهاد روسی اعمال کرد. کاخ سفید در بیانیه‌ای علاوه بر اعلام تحریم‌های جدید که به بهانه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و حمله سایبری علیه این کشور وضع شده‌اند، ده دیپلمات روس را به جاسوسی متهم کرده و از آن‌ها درخواست کرد آمریکا را ترک کنند.

روسیه در واکنش به این اقدام آمریکا، از اخراج ۱۰ دیپلمات آمریکایی از روسیه خبر داد و هشت مقام آمریکایی را در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

نظر شما