شناسهٔ خبر: 46791947 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دعوت بیش از هزار نفر از اقشار مختلف استان بوشهر از سعید جلیلی برای حضور در انتخابات

جمعی از مردم استان بوشهر در بیانیه‌ای خطاب به سعید جلیلی تصریح کردند: آنچه که می‌تواند شما را متمایز از سایرین کند نه صرفاً سفرهای استانی و داشتن برنامه یا ویژگی‌های خوب شخصی است، بلکه شناخت دقیق مسائل اصلی، داشتن پاسخی معتبر و ارائه ضمانتی برای تحقق آنهاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، ۱۳۱۳ نفر از اقشار مختلف استان بوشهر در بیانیه‌ای خطاب به سعید جلیلی، عضو شورای‌عالی امنیت ملّی، خواستار کاندیداتوری وی در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم شدند.

متن بیانیه مردم بوشهر بدین شرح است:

برادر عزیز، جناب دکتر سعید جلیلی
سلام علیکم؛

به خوبی به یاد داریم که در انتخابات سال ۹۲، نسبت به مسئله اصلی کشور یعنی اقتصاد و معیشت مردم دو پاسخ مطرح شد، یکی «دیدن کدخدا برای رفع تحریم‌ها» و دیگری «تکیه به ظرفیت‌های داخلی برای خنثی‌سازی تحریم‌ها»!

 ۸ سال کشور به پاسخ «دیدن کدخدا» فرصت داد تا مسئله اقتصاد و معیشت را سامان دهد؛ اما نتیجه‌ی آن بجای سود سرشاری که قرار بود مردم را چنان بی نیاز کند که دیگر نیازی به یارانه نداشته باشند، شد صف مرغ و تخم مرغ و روغن، شد چند ماه حقوق نگرفتن کارگران، شد تعطیلی کارخانجات و زمین‌گیر شدن تولید و بیکاری کارگران، شد تولد سلطان‌های سکه و ارز و اختلاس، شد تنزل بی سابقه ارزش پول ملی، شد آب شدن سرمایه‌های مردم در بورس و هرج و مرج در بازار و...؛

این‌ها همه ثمرات و نتایج پاسخ غلطی بود که همه چیز حتی آب خوردنمان را هم به آن گره می‌زدند و خیلی از سیاسیون حتی به اصطلاح اصولگرا نیز در سال‌های گذشته آن را تائید می‌کردند! و نه تنها اقتصادمان درجا زد، بلکه استقلال و آزادی و امنیتمان هم بارها مورد همجه قرار گرفت! و متاسفانه در دهه «عدالت و پیشرفت» نه شاهد عدالت بودیم (که بارها رهبر انقلاب دردمندانه به عقب ماندگی در عدالت اشاره کردند) و نه پیشرفتی متناسب با داشته‌های کشور!

اینک عموم مردم به تجربه این حقیقت را دریافته اند که «دیدن کدخدا»، «پاسخی غلط» بود به مسئله آنها!

و اما آنچه که ما را واداشته تا جنابعالی را مخاطب خود قرار دهیم این است که شما در سال 92 جدی‌ترین مخالف ایده «دیدن کدخدا» و تنها کاندیدی بودید که پاسخی متفاوت به مسئله اقتصاد و معیشت مردم داشتید و طی 8 سال گذشته در دولت سایه نیز آن را بطور جدی دنبال کردید.

اصلی‌ترین پاسخ شما در آن مقطع «استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای خنثی‌سازی تحریم‌ها» بود که با بیش از 110 سفر استانی و بازدید از مراکز تولیدی و صنعتی و جلسات متعدد با کارشناسان و مدیران و ذی‌نفعان این حوزه‌ها، شناخت کامل‌تر و دقیق‌تری از ظرفیت‌های کشور برای پاسخگویی به مسائل مردم بدست آوردید.

همین پشتوانه به علاوه ویژگی‌هایی همچون آشنایی عمیق با معارف اسلامی، انقلابی بودن، عدالتخواهی، ساده‌زیستی، وام‌دار و وابسته نبودن به قبایل سیاسی، اتخاذ مواضع منطقی، هوشمندانه و مقتدرانه در سیاست خارجی، نداشتن حرص و ولع برای تصاحب قدرت و... این امید را در دل ما ایجاد کرده که می‌توان به شنیدن «پاسخ معتبر» از سوی شما برای مسائل اصلی کشور چشم داشت.

اما آنچه که می‌تواند شما را متمایز از سایرین کند نه صرفاً سفرهای استانی و داشتن برنامه یا ویژگی‌های خوب شخصی است، بلکه شناخت دقیق مسائل اصلی، داشتن پاسخی معتبر و ارائه ضمانتی برای تحقق آنهاست. 

بدون شک لازمه حضور حداکثری مردم در انتخابات، حضور حداکثری «پاسخ به مسائل اصلی» در برنامه‌های کاندیداهاست و انتخاب درست مردم نیز منوط به ارائه «ضمانتی واقعی» از سوی کاندیداهای انتخابات است.

به همین خاطر از شما دعوت می‌کنیم تا ضمن اعلام کاندیداتوری در انتخابات، پاسخ خود را به مسائل اصلی کشور از جمله اقتصاد و معیشت ارائه و ضمانت اجرایی آن را تبیین نمایید.

اسامی امضاءکنندگان بیانیه را می‌توانید در این فایل    مشاهده کنید.

انتهای پیام/

نظر شما