شناسهٔ خبر: 46790032 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مرگ بر اثر کرونا در فارس رکورد زد/وضعیت فوق حاد در ۱۱ شهرستان

علی محمد پشوتن

همزمان با فوق حاد شدن وضعیت شیوع کرونا در ۱۱ شهرستان، شمار جان باختگان بر اثر این بیماری طی یکروز در استان فارس رکورد زد و به ۳۶ نفر رسید.

صاحب‌خبر -

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، چهارشنبه یکم اردیبهشت، در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در فارس گفت: تاکنون بیش از ۲۳۸ هزار و ۹۰۰ بیمار مبتلا به کرونا با انجام تستهای مختلف شناسایی شده اند. 

دکتر عبدالرسول همتی گفت: متاسفانه با جان باختن ۳۶ هم استانی طی ۲۴ ساعت اخیر، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا امروز، یکم اردیبهشت، به ۳۷۷۰ نفر رسیده است.

او گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۷۹۲ هزار و ۷۹۲ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه ها تهیه و به شناسایی ۲۲۶ هزار و ۷۲۳ بیمار مثبت قطعی منجر شده است و از طرفی با اجرای طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تا امروز ۸۸ هزار و ۸۷۰ مورد تست سریع انجام و ۱۲ هزار و ۱۸۶ بیمار مثبت شناسایی شده است.

بستری ۲۵۴۰ بیمار در بیمارستان های فارس

همتی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را ۲۵۴۰ نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد، ۳۵۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، همچنین از بهبودی ۲۰۷ هزار و ۵۲۸ نفر از بیماران شناسایی شده قطعی خبر داد و گفت: هم اینک ۱۱ شهرستان استان فارس در وضعیت فوق حاد شیوع بیماری کرونا قرار دارد و از بین ۳۵ شهرستان باقیمانده، ۱۸ شهرستان با شرایط قرمز و ۷ شهرستان با وضعیت نارنجی روبرو است.

همتی با تاکید براینکه هیچ منطقه سفید و بی خطر و حتی کم خطری در استان فارس وجود ندارد، گفت: مجموعه سلامت برای مقابله با این بحران نیازمند همکاری یکایک مردم است، لذا از مردم درخواست می‌شود تا همچنان با رعایت اصول بهداشتی نظیر استفاده مداوم از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی، حافظ سلامت خود و اطرافیانشان باشند.

انتهای پیام

نظر شما