شناسهٔ خبر: 46789169 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

استاندار مازندران تاکید کرد

لزوم بهره گیری از ظرفیت بازارهای صادراتی کشورهای عضو اوراسیا

ساری- استاندار مازندران خواستار بهره گیری از ظرفیت بازارهای صادراتی کشورهای حاشیه خزر و عضو اتحادیه اوراسیا برای رونق اقتصادی استان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بازار، احمد حسین زادگان ظهر چهارشنبه در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی در سالن استانداری، بر لزوم بهره گیری از ظرفیت بازارهای صادراتی و هدف در کشورهای حاشیه خزر تاکید کرد.

وی با اشاره به شعار سال جاری بر لزوم تدوین برنامه مشخص برای تحقق شعار سال جاری تاکید کرد و گفت: راه اندازی واحدهای تولیدی راکد از جمله برنامه ها برای تحقق شعار سال جاری است.

وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی، صادرات، صنعت و کشاورزی نیز باید برنامه ای منسجم برای تحقق تولید تدوین شود، تصریح کرد: بهره گیری از ظرفیت بازارهای هدف به ویژه کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا جزو برنامه ها قرار دارد.

استاندار مازندران خواستار فعال شدن بخش خصوصی برای بهره گیری از ظرفیت صادراتی همسایگان شد و گفت: حفظ و تقویت تولید نیازمند رفع موانع و پشتیبانی است و خوشبختانه طی سال های گذشته در زمینه پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی موفق عمل کردیم.

حسین زادگان تسهیل امور برای رونق بخشی به تولید را برای ورود به پساکرونا لازم دانست و گفت: کرونا به بخش های مختلف از جمله گردشگری آسیب فراوانی وارد کرد و باید برای پشتیبانی از این بخش برنامه ریزی داشته باشیم.

عبدالله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی مازندران نیز با اشاره به تدوین کتاب مانع زدایی از تولید در استان اظهار داشت: در این کتاب مطالبات بخش های اقتصادی استان گنجانده شده است.

وی حمایت از تولید و مانع زدایی را راهکار اصلی جهش تولید بیان کرد و گفت: نامگذاری سالانه نشان از اهمیت تولید دارد و با توجه به این بخش مشکلات موجود در حوزه اشتغال رفع می شود.

نظر شما