شناسهٔ خبر: 46783031 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حمایت بانک‌ها از واحدهای تولیدی به عنوان یک راهبرد استراتژیک افزایش یابد

گروه استان‌ها-رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: دستگاه قضایی پشتیبان و حامی بانک‌هاست ولی با توجه به شرایط موجود باید وضعیت خاص اقتصادی تولیدکنندگان نیز در نظر گرفته شود و بانک‌ها با تقسیط مطالبات آنان و اعطای مهلت‌های مناسب، کمک حالشان باشند.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک ، حجت‌الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیریت یکی از بانک‌های استان مرکزی با اشاره به نقش به سزای بانک‌ها در رسیدن به اهداف سیاست‌های کلان اقتصادی کشور و تحقق شعار سال جدید اظهار داشت: نظام بانکی امروز گره گشای بسیاری از معضلات و مشکلات اشخاص حقوقی، حقیقی، شرکت‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی در جامعه است و نمی‌توان این تاثیرگذاری مهم را نادیده گرفت. 

وی افزود: از طرفی با وجود شرایط تحریم اقتصادی، شیوع ویروس منحوس کرونا، تعطیلی بسیاری از کسب و کارهای خرد و کلان و ایجاد به هم خوردگی در نظام عرضه و تقاضا در کشور، بحران‌ها تشدید شده و کارهای اقتصادی مختل شده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: بنابراین در این شرایط بانک‌ها هستند که باید تا جایی که امکان دارد، حمایت و پشتیبانی خود را از تولید و واحدهای تولیدی و صنعتی، به عنوان یک راهبرد مهم و استراتژیک افزایش دهند و با یک تدبیر عالمانه و انقلابی در جنگ اقتصادی، مساعدت‌ها و امهالی مناسب را جهت وصول مطالبات از صنایع و تولیدی‌ها اتخاذ کنند.

موسوی بیان کرد: دفاع از حقوق عامه و جلوگیری از تضییع بیت‌المال وظیفه دادگستری است و در این باب، دستگاه قضایی پشتیبان و حامی بانک‌هاست ولی همان طور که اشاره شد با توجه به شرایط موجود باید وضعیت خاص اقتصادی تولیدکنندگان نیز در نظر گرفته شود و با تقسیط مطالبات آنان و اعطای مهلت‌های مناسب، کمک حالشان باشید.

وی ادامه داد: در بحث مشکلات موسسات ادغامی هم باید گفت که قانون راهکار را مشخص کرده است و اگر تفاوتی در برداشت قضات و کارشناسان در این امر وجود دارد می‌توان با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و کارشناسی، متشکل از نمایندگانی از قضات شعب دادگاه‌ها و نمایندگان حقوقی موسسات ادغامی و همچنین بانک، ضمن بررسی مشکلات موجود، به راهکارهای مطلوب جهت ایجاد یک وحدت رویه کاربردی، برای حل مسائل، دست یافت.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی عنوان کرد: در شرایط تشدید تحریم‌های اقتصادی و شیوع ویروس کرونا در کشور، نقش حمایتی و پشتیبانی بانک‌ها از تولید و واحدهای تولیدی و صنعتی بسیار با اهمیت است.

انتهای پیام/712/ی

نظر شما