شناسهٔ خبر: 46781782 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طی مصاحبه اختصاصی با ایرنا؛

وزیرصنایع‌دفاعی‌پاکستان:سومین گذرگاه رسمی با ایران دستاورد تاریخی است

اسلام‌آباد - ایرنا - وزیر صنایع دفاعی پاکستان به عنوان رئیس هیات این کشور در مراسم افتتاح سومین مرز رسمی با جمهوری اسلامی ایران گفت: گشایش گذرگاه پیشین-مند دستاورد بزرگ و تاریخی برای دو کشور است که تعهد دولت «عمران‌خان» برای تحکیم روابط با ایران را نشان می‌دهد.

صاحب‌خبر -

خانم «زبیده جلال خان» روز چهارشنبه همزمان با افتتاح سومین گذرگاه رسمی میان ایران و پاکستان در منطقه "مند" ایالت بلوچستان و منطقه "پیشین" ایران، طی مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گشایش سومین مرز مشترک یک اقدام تاریخی است که موجب تامین منافع مشترک ایران و پاکستان می‌شود.

این بانوی سیاستمدار پاکستانی به دلیل تعلق وی به منطقه بلوچستان، از نزدیک با مشترکات دو کشور دوست و همسایه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان آشنا است و به عنوان نماینده منتخب از ایالت بلوچستان مصمم به تحکیم روابط میان دو کشور و استفاده از ظرفیت وزارتخانه تولیدات دفاعی برای گسترش همکاری‌های همه جانبه به ویژه در حوزه مدیریت مرزی، همکاری‌های دفاعی و اقتصادی است. 

زبیده جلال با یادآوری حضورش در مراسم افتتاح دومین گذرگاه رسمی ایران و پاکستان در منطقه ریمدان-گبد و گام‌های بعدی دو کشور برای توسعه زیرساخت‌ها و احداث بازارچه مرزی مشترک، گفت: تهران و اسلام‌آباد در مسیر تعمیق روابط دیرینه قدم برمی‌دارند و تحولات اخیر در مرزهای مشترک نیز مظهر عزم و تعهد آنان برای تحکیم مناسبات به ویژه اهمیت بهبود زندگی مرزنشینان دو کشور است.

وی افزود: یکی از اهداف سیاست خارجی پاکستان و چشم انداز رویکرد دولت عمران‌خان نخست وزیر این کشور، توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران است و ما گشایش سومین مرز رسمی با کشور همسایه خود را در زمره تحقق همین هدف مشاهده می‌کنیم.

وزیر صنایع دفاعی پاکستان تاکید کرد: گشایش گذرگاه پیشین-مند باعث ایجاد فرصت‌های شغلی برای ساکنان هر دو سوی مرز، بهبود امرار معاش قشر ضعیف، رونق همکاری‌های اقتصادی سطح بالا و همچنین تقویت تجارت قانونی میان ایران و پاکستان می‌شود.

وی در پایان با ابراز خرسندی از مواضع همسو و هماهنگ مسوولان ایران و پاکستان در مدیریت مرزی و نگاه مثبت به لزوم گسترش همکاری‌های تجاری، ار آمادگی خود برای انجام سفر رسمی به جمهوری اسلامی ایران در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایرنا، مرز ریمدان ایران و گبد پاکستان با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و وزیر تولیدات دفاعی پاکستان، استاندار سیستان و بلوچستان و مسوولانی از وزارتخانه‌های کشور، خارجه و صنعت و معدن روز شنبه ۲۹ آذر ۹۹ (۱۹ دسامبر ۲۰۲۰) به صورت رسمی افتتاح شد.

با افتتاح مرز رسمی ریمدان تبادل کالا به صورت قانونی و تردد مسافر نیز با گذرنامه انجام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، امروز چهارشنبه همزمان با دومین روز سفر محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به چابهار، سومین گذرگاه رسمی مرزی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان افتتاح شد. مرز پیشین جنوبی‌ترین گذرگاه استان سیستان و بلوچستان با پاکستان است.

نظر شما