شناسهٔ خبر: 46779212 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه:

بازگشت سفیر آمریکا به مسکو به تحولات آینده بستگی دارد

دیمیتری پسکوف گفت: زمان بازگشت سفیر آمریکا به مسکو به تحولات در روابط دو کشور بستگی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از العالم، دیمیتری پسکوف گفت: بازگشت جان سالیوان به مسکو به شروطی بستگی دارد و این در حالی است که روابط میان واشنگتن و مسکو در پایین‌ترین حد خود قرار دارد.

وی افزود: معمولاً سفیران پس از انجام رایزنی‌ها در پایتخت‌های خود، بر مبنای مصلحت بازخواهند گشت. در حال حاضر روابط میان واشنگتن و مسکو را در پایین‌ترین سطح می‌بینیم.

روز گشته (سه‌شنبه) سالیوان تأیید کرد برای انجام رایزنی‌هایی به واشنگتن سفر کرد و در چند هفته آینده به مسکو بازخواهد گشت.

دولت آمریکا هفته گذشته تحریم‌های جدیدی را علیه ۳۲ فرد و نهاد روسی اعمال کرد. کاخ سفید در بیانیه‌ای علاوه بر اعلام تحریم‌های جدید که به بهانه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و حمله سایبری علیه این کشور وضع شده‌اند، ۱۰ دیپلمات روس را به جاسوسی متهم کرد و از آن‌ها خواست آمریکا را ترک کنند.

این تحریم‌ها که طبق دستور اجرایی رئیس جمهور آمریکا وضع شده‌ اند و از ۱۴ ژوئن سال جاری اجرایی می‌شوند، ۶ شرکت روس فعال در زمینه فناوری را نیز شامل می‌شوند.

در واکنش به این اقدام آمریکا مسکو از اخراج ۱۰ دیپلمات آمریکایی از روسیه خبر داد و هشت مقام آمریکایی را در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

انتهای پیام/۴۰۳۳/

نظر شما