شناسهٔ خبر: 46777065 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

ناوالنی در بیمارستان

دنیای اقتصاد : الکسی ناوالنی، مخالف سرشناس پوتین که در زندان به سر می‌برد‌، برای ویتامین درمانی به بیمارستان منتقل شد. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، رهبر بلندپایه مخالفان روسیه نزدیک به سه هفته در اعتصاب غذا به سر می‌برد و برای همین نسبت به مرگ او اعلام خطر شده بود. ایالات‌متحده هم نسبت به عواقب مرگ او به کرملین هشدار داده است. در این زمینه سازمان زندان‌های روسیه یک بیانیه صادر کرد و گفت، پس از سه هفته اعتصاب غذای ناوالنی، کمیسیونی از دکترهای حکومتی تصمیم به انتقال این مخالف برجسته روسی به بیمارستان گرفتند.

صاحب‌خبر -

بر اساس اعلام زندان محل حبس ناوالنی، شرایط سلامت وی رضایت‌بخش اعلام شده و وی هر روز مورد آزمایش قرار گرفته است. همچنین درمان با استفاده از ویتامین‌ها نیز برای وی تجویز شده است. در ادامه این بیانیه آمده است: یک کمیسیون پزشکی تصمیم گرفته ناوالنی را به یک مرکز پزشکی منطقه‌ای ویژه زندانیان که در منطقه ولادیمیر واقع است، منتقل کند. این مرکز پزشکی، ویژه رسیدگی به زندانیانی چون ناوالنی است. با این حال پزشکان شخصی ناوالنی هم می‌گویند وی از طیف وسیعی از بیماری‌ها رنج می‌برد و جانش در معرض خطر است. این در حالی است که هیچ واکنش فوری از سوی متحدان سیاسی یا پزشکان شخصی ناوالنی در مورد توصیه برای درمان با ویتامین‌ها هنوز صورت نگرفته است. در اوایل هفته آنها گفتند آزمایش خون الکسی ناوالنی خطر ابتلا به نارسایی قلبی یا کلیوی را نشان داده است. پزشکان وی گفتند سطح پتاسیم وی افزایش یافته و آزمایش‌های صورت گرفته نشانه‌های دیگری از بیماری‌های احتمالی کلیه را نشان داده‌اند. اما اعتصاب غذا تنها مساله در کاهش سلامتی او به حساب نمی‌آید. وکلای ناوالنی می‌گویند وی ممکن است از اثرات طولانی‌مدت مسمومیت تقریبا مهلک که با یک عامل اعصاب نظامی در تابستان گذشته رخ داد، رنج ببرد.

ناوالنی پس از مسمومیت با گاز اعصاب، در آلمان تحت معالجه قرار گرفت، اما پس از بازگشت به روسیه، به‌دلیل نقض آزادی مشروط به‌دلیل محکومیتی که داشت و بسیاری آن محکومیت را سیاسی می‌دانند، دستگیر شد. وی در حال حاضر در حال گذراندن حبس دو و نیم ساله خود است.

دولت‌های ایالات‌متحده و اروپا با صدور بیانیه‌هایی خواستار درمان مناسب الکسی ناوالنی شدند و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا گفت اگر ناوالنی بمیرد، برای دولت روسیه عواقب ناخوشایندی خواهد داشت. انتقال به بیمارستان زندان که از امنیت بالایی برخوردار است، می‌تواند به وخیم‌تر شدن وضعیت منجر شود. الکسی ناوالنی ۴۴ ساله که بیش از یک دهه است از مخالفان اصلی سیاسی ولادیمیر پوتین به‌حساب می‌آید، قبل از مسمومیت با سلاح شیمیایی در تابستان گذشته در سلامت کامل بود. سم عصبی وارد شده او را برای هفته‌ها به کما فرو برد.

نظر شما