شناسهٔ خبر: 46774871 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دیپلمات روس: مردم سوریه حق تعیین سرنوشت خود را دارند

یک دیپلمات ارشد روسیه در خصوص انتخابات آتی ریاست جمهوری سوریه گفت، مردم سوریه همانطور که در گذشته نشان داده‌اند، اینبار نیز موفق خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آندره باکلانف» نایب رئیس انجمن دیپلمات‌های روسیه  سه شنبه با تایید اینکه مردم سوریه در انتخابات ریاست جمهوری آینده خود موفق خواهند شد، افزود که آنها تنها کسانی هستند که حق تعیین سرنوشت خود را دارند.

به گزارش خبرگزاری «سانا» «آندره باکلانف» که در مسکو حضور داشت، گفت:«مردم سوریه همانطور که  انتخابات ریاست جمهوری قبلی را با موفقیت برگزار کردند، اینبار نیز موفق خواهند شد.»

وی خاطر نشان ساخت که سوریه یک کشور عضو سازمان ملل بوده و از حق تعیین سرنوشت کامل برخوردار است. باکلانوف افزود که سوریه کشوری با تاریخ طولانی و تمدنی ریشه در عمق زمان است.

«حموده صباغ» رئیس مجلس الشعب (پارلمان) سوریه در جلسه روز یکشنبه اعلام کرد، انتخابات ریاست‌جمهوری برای سوری‌های مقیم خارج در ۲۱ می ۲۰۲۱ (۳۱ اردیبهشت) و سوری‌های داخل این کشور در ۲۶ می ۲۰۲۱ (۷ خرداد) برگزار خواهد شد.

 وی همچنین از آغاز نام‌نویسی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری از امروز ۱۹ آوریل (۳۰ فروردین) خبر داد و اعلام کرد، نامزدها ۱۰ روز برای این موضوع مهلت دارند.

مشاور دولت سوریه  دوشنبه گفت که نام‌نویسی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گامی است که در چارچوب حاکمیت دولت سوریه و اصرار آن برای تحقق یکی از ساز و کارهای تحقق دموکراسی و اجازه ندادن به ایجاد خلا قانون اساسی  به ویژه در جایگاه ریاست جمهوری است.

«عبدالقادر عزوز» در گفت‌وگو با رادیو اسپوتنیک گفت: که اعلام نام نویسی برای انتخابات بیانگر حق مردم سوریه در استفاده از دموکراسی و مهمترین حقوق مدنی و سیاسی و همچنین تجسم مفهوم حاکمیت ملت است.

او درباره مخالفت معارضان با انتخابات ریاست جمهوری گفت: نباید از پیش موضع‌گیری سیاسی داشت، زیرا انتخابات یک فرآیند تصمیم‌گیری و یک حق ملی است که در آن باید همه کنار هم باشند، به خصوص که قانون انتخابات ضوابط و معیارهای کلی را برای نامزدها مشخص کرده است و فصل شانزدهم آن به مشارکت سوری‌های غیر مقسیم در سوریه اختصاص دارد؛ بنابراین هیچ استثنایی (برای علاقه مندان به نامزدی) مگر در چارچوب قوانین وجود ندارد.

مشاور دولت سوریه وجود ارتباط مستقیم بین انتخابات و کار کمیته قانون اساسی را رد و تأکید کرد: ما قانون اساسی داریم و قانون انتخابات را داریم که نظامی است که سازوکار برگزاری انتخابات و سازوکار اعتراض به آنها را تعریف می‌کند.

انتهای پیام/.

نظر شما