شناسهٔ خبر: 46774103 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو هیات‌رئیسه مجلس:

انتخابات را به بعد از پایان کرونا موکول نمی‌کنیم

یک عضو هیات‌رئیسه مجلس گفت: از آنجا که وضعیت اپیدمی کرونا در کشور مشخص نیست به همین دلیل رخدادهای مهم کشور مانند برگزاری انتخابات را نمی‌توانیم به بعد از پایان این بیماری موکول کنیم لذا بایستی تصمیم‌گیری‌های مهم انجام شود.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| حسینعلی حاجی دلیگانی با اعلام این خبر گفت: از آنجا که وضعیت اپیدمی کرونا  در کشور مشخص نیست به همین دلیل رخداد های مهم کشور مانند برگزاری انتخابات را نمی توانیم به بعد از پایان این بیماری موکول کنیم لذا بایستی تصمیم گیری های مهم انجام شود.

 

به گزارش خانه ملت، عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: یکی از این تصمیمات تعیین رئیس جمهور کشور و شوراهای اسلامی است، بر این اساس بایستی از همه ظرفیت های قانونی برای تضمین سلامت مردم برای مشارکت در انتخابات و تصمیم گیری آن ها درباره تعیین سرنوشت شان استفاده کنیم.

 

وی افزود: مجلس هرگونه اقدام لازم برای تضمین سلامت مردم و افزایش مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را در چارچوب قانونی انجام خواهد داد حتی اگر ضرورت بر افزایش ساعت رای گیری باشد. 

 

حاجی دلیگانی تصریح کرد: علاوه بر افزایش ساعت رای گیری، انتخابات را می توان در فضاهای باز برگزار کرد یا برخی از تمهیدات دیگری که منع قانونی ندارد قابل اجرایی است.

 

وی ابراز کرد: در صورت ضرورت امکان اصلاح قانون برای افزایش روز های رای گیری در انتخابات خردادماه وجود دارد و مجلس با تصویب طرحی سه فوریتی می تواند در این زمینه اقدام کند.

نظر شما