شناسهٔ خبر: 46770229 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

غرق شدن کارگر معدن طلای بیجورد بردسکن در استخر ذخیره ماده شیمایی اسید سیانید

رئیس اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی بردسکن گفت: درپی غرق شدن جوانی 34 ساله که ازکارگران معدن طلاء بیجورد شهرستان بردسکن مشغول فعالیت بود به دلایل نامعلومی در استخر ذخیره ماده شیمایی اسید سیانید غرق و پس از 5 ساعت تلاش با تخلیه آب استخر جسد بی جان این جوان بیرون آورده شد

صاحب‌خبر -

  مهندس مجتبی صادقی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین گفت:  با توجه به اینکه  استخر آغشته به ماده شیمیایی اسید سیانید بود به هیچ عنوان امکان ورود به داخل آب توسط  تیم عملیاتی آتش نشانی  وجود نداشت که با پیشنهاد  ارائه شده به مسئولان معدن و پلیس با استفده از ماشین آلات سنگین معدن  نسبت به بازگشایی قسمتی از استخر اقدام و آب های آن به استخر پایین دست هدایت و  پس از تخلیه جسد این کارگر معدن بیرون کشیده شد.

رئیس اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی بردسکن  گفت: هنوز دلایل غرق شدن این کارگر معدن مشخص نیست که پس از نظر پزشک قانونی و پلیس دایره آگاهی فرمادهی انتظامی  اطلاع رسانی خواهد شد.

وی بیان کرد: به محض اعلام  دو تیم از ایستگاه آتش نشانی به محل حادثه اعزام شد  وعلی رغم اینکه چندین دستگاه پمپ آب  مستقر و بکار گیری شد ولی  با توجه به جحم آب و عمق 12 متری استخر امکان تخلیه آب به سرعت نبود که با استفاده از  یک دستگاه بیل مکانیکی نسبت به باحفر یک کانال آب  برای تخلیه آب از استخر  اقدام شد و پس از 5 ساعت تلاش جسد بی جان این کارگر جوان که از شهر انابد بود از آب بیرون کشیده شد.  

مهندس صادقی نداشتن تابلو های هشدار دهنده ماده شیمایی، نداشتن پمپ قوی تخلیه آب  و حلقه های نجات و نبود نگهبان در اطراف این استخر را از مشکلات این معدن اعلام کرد.

 درهمین زمینه سرگرد رمضانی رئیس کلانتری مرکز بردسکن  گفت: به محض گزارش این حادثه بلافاصله  ماموران این کلانتری در محل حاضر و از ساعات اولیه  تدابیر لازم را اتخاذ و با هماهنگی با مقام قضایی ، پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی ، پزشک قانونی  و آتش  نشانی  نسبت به خارج شدن جسد این کارگر معدن  اقدام شد. وی بیان کرد: با توجه به ماده اسید سیانید که در  داخل آب وجود داشت  امکان ورود آتش نشانان به داخل آب وجود نداشت که در اقدامی دیگر با استفاده از ماشین آلات معدن یک دستگاه بیل مکانیکی قسمتی از دیواره استخر را تخریب و آب داخل استخربه استخر پایین دست آن هدایت و پس از تخلیه جسد این جوان از آب بیرون کشیده شد. وی افزود: هنوز دلایل سقوط این جوان به داخل استخر مشخص نیست که پس از تحقیقات بیشتر اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما