شناسهٔ خبر: 46768746 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

توسط انتشارات راه‌یار؛

کتاب خاطرات ناگفته پژوهشکده رویان به چاپ دوم رسید

صادق وفایی

کتاب «داستان رویان» شامل تاریخ شفاهی اقدامات سعید کاظمی آشتیانی در پژوهشکده رویان توسط انتشارات راه‌یار به چاپ دوم رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی انتشارات راه‌یار، کتاب «داستان رویان؛ روایت تاریخ شفاهی اقدامات سعید کاظمی آشتیانی در پژوهشگاه رویان از تأسیس تا تثبیت و پیشرفت»، با تحقیق و تدوین محمدعلی زمانیان به‌تازگی توسط انتشارات راه‌یار به چاپ دوم رسیده است.

این‌کتاب دربرگیرنده خاطرات منتشرنشده‌ای از روند شکل گیری پژوهشگاهی است که برای اولین بار در ایران، موفق به درمان ناباروری و سلول درمانی و شبیه‌سازی شد.

در بخشی از مقدمه این‌کتاب آمده است:

«پس از جنگ تحمیلی، عده‌ای جوانِ ازجنگ‌برگشته دور هم جمع شدند و تصمیم گرفتند مجموعه‌ای را راه‌اندازی کنند که برای اولین بار مشکل «نازایی» را در کشور حل می‌کرد. انگیزه آنها برای حرکت، امید به توشۀ آخرتی بود که از ثمرۀ تلاششان فراهم می‌آمد. سال‌ها بعد از آن‌همه تصمیمات و اقدامات و رنج‌ها، نتیجه کارشان نماد پیشرفت ایران شد و به بازکردن گره زندگی خانواده‌های گرفتار انجامید. «رویان»، نوزاد همان تلاش‌ها و مجاهدت‌های جمعیِ سعید کاظمی آشتیانی و دوستانش بود.

رویان هم مثل هر نوزاد دیگری داستان زندگی دارد... در داستان زندگی رویان، داستان هزاران نوزاد دیگر نهفته است؛ داستان صدقه جاریه‌ای که کاظمی آشتیانی و دوستانش از خود به یادگار گذاشتند و چه وظیفه‌ای برای «تاریخ شفاهی» مهم‌تر از اینکه چنین اسناد باارزشی را جمع‌آوری و منتشر کند.

کتاب حاضر روایتی از تأسیس، تولد، تثبیت و شکوفایی رویان است که با محوریت شخصیت اصلی داستان، دکتر سعید کاظمی آشتیانی پیش می‌رود.»

چاپ دوم این‌کتاب با ۲۰۰ صفحه، شمارگان هزار و ۵۰۰ نسخه و قیمت ۳۰ هزار تومان عرضه شده است.

نظر شما