شناسهٔ خبر: 46768616 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

صالحی امیری: حامی مالی نداریم/ همه قهرمانان والیبال شایسته حمایت حداکثری هستند

رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان در رابطه با مسائل مختلف صحبت‌هایی را مطرح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، سیدرضا صالحی‌ امیری رئیس کمیته ملی المپیک در نشست خبری و در رابطه با پست اخیر سید محمد موسوی بازیکن تیم ملی والیبال کشورمان در صفحه اینستاگرام خود که نسبت به پاداش مدال آوران المپیک معترض بود، اظهار داشت: درباره پست قهرمان والیبال باید بگویم در ابتدا به همه تیم والیبال و در راس آن به داورزنی (رئیس فدراسیون والیبال) خسته نباشید می‌گویم. والیبال در مسیر جهش قرار دارد و الان تیم ملی ما جزو ۸ تیم برتر دنیا است. مدیریت والیبال با انتخاب سرمربی و کادر فنی مسیر بسیار روشنی را در پیش گرفته است. همه قهرمانان والیبال در همه رده‌های سنی شایسته حمایت حداکثری هستند.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: برای موسوی عزیز سوءتفاهم پیش آمده است که کل پاداش تیم‌هایی که روی سکو می‌روند، همین ارقام است. پاداش پای سکو از پاداش اصلی که وزارت بعد از رویداد به صورت ریالی پرداخت می‌کند متفاوت است. ما قدردان زحمات والیبال هستیم.

حامی مالی نداریم

صالحی‌امیری درباره حامی مالی کمیته ملی المپیک، برای رقابت های توکیو عنوان کرد:  با ۳ حامی مالی صحبت کردیم و با یک مورد توافق کردیم. یکسال زمان برای تبلیغ نیاز داشتیم، اما وقتی به این موضوع کرونا برخورد کردیم هیچ فضای مطمئنی برای اینکه بتوانیم برای حامیان مالی تعهد ایجاد کنیم نداشتیم بنابراین شرایط کرونا امکان قطعیت را برای قرارداد با حامی مالی نگذاشت. تا این لحظه فرصتی برای تبلیغات نبوده، اما تلاش می‌کنیم در بخش البسه از طریق حامی مالی نیاز‌ها را تامین کنیم.

وی ادامه داد: ما منابع لازم را در سال ۹۹ کامل دریافت و تزریق کردیم. امسال هم فروردین ماه اولین تخصیص را معادل ۵۰ درصد سالیانه به ۵۲ فدراسیون‌ها با شاخص‌ها واریز کردیم. امسال با تامین منابع از سوی دولت کاروان را اعزام خواهیم کرد.

ما همیشه کشتی را در اولویت اول خود قرار داده ایم

رئیس کمیته ملی المپیک همچنین درباره واکسیناسیون ورزشکاران، عنوان کرد: مسئولیت این کار برعهده فدراسیون پزشکی است. لیست کاروانی که باید در توکیو حاضر شود توسط سجادی تهیه و به وزارت ورزش اعلام شده است. وزارت این لیست را به فدراسیون پزشکی داده و تا الان هیچ مورد خارج از لیست اعلامی سجادی کوچکترین تخلفی صورت نگرفته است.

صالحی‌ امیری درباره بحث‌های پیش آمده کمیته با علیرضا دبیر (رئیس فدراسیون کشتی)، خاطرنشان کرد: دبیر قهرمان المپیکی ماست و باید همیشه به عنوان سکاندار کشتی مورد حمایت قرار بگیرد. کشتی رشته اول ماست و نقطه امید ما در المپیک این رشته محسوب می‌شود. همه نهاد‌ها از جمله کمیته و وزارت هم باید حمایت کنند که این یک وظیفه است. نکته دیگر اینکه آرامش و ثبات باید در ورزش و کشتی حاکم باشد تا با آرامش در المپیک حاضر شوند.

وی افزود: بحث‌های کاری طبیعی است و نباید به مسئله غیرطبیعی تبدیل شود. اینکه ارقام چقدر است و واریزی چقدر بوده موضوعی است که داخلی حل می‌شود. این مسئله‌ای نیست که بزرگ شود. ما به عنوان کمیته در طول ۳ سال گذشته و امسال اولویت اول‌مان برای تخصیص بودجه، تخصیص خارج از سهم مصوب کشتی بود و این سیاست دنبال می‌شود. روز شنبه که برای همه فدراسیون‌ها ۵۰ درصد واریز کردیم این مبلغ برای کشتی ۲ میلیارد تومان بوده است که این مبلغ را بیشتر خواهیم کرد. هفته آینده جلسات کارشناسی با کشتی آغاز می‌کنیم.

صالحی‌امیری درباره صحبت‌های دبیر با مجلس برای گرفتن بودجه، تصریح کرد: مجلس جدولی را برای ۱۰ فدراسیون تنظیم کرد که معادل ۶۵ میلیارد به آن‌ها کمک شود. از این اقدام مثبت که علاوه بر بودجه مصوب دولت است خوشحالیم، اما اشکالی که ما و سایر مجموعه ورزش وارد کرده براساس اولویت‌بندی اشکال جدی به این موضوع وارد است. ما برای اولویت‌بندی مبنایی داریم که کشتی با هزار امتیاز اول است، وزنه‌برداری و کشتی با ۷۷۵ امتیاز در اولویت دوم، کاراته با ۶۳۵ امتیاز اولویت چهارم، دومیدانی و ... در اولویت‌های بعدی هستند.

وی یادآور شد: آنچه محل اشکال است اینکه به برخی از رشته‌ها بودجه‌ای تعلق نمی‌گیرد و این نشان می‌دهد اولویت فاقد بحث کارشناسی است. می‌توانستند از ما اولویت را بگیرند و بودجه را تخصیص دهند. اینکه ۱۰ فدراسیون دیده شده و بقیه دیده نشده‌اند باعث شکاف شده است، اما اینکه به فدراسیون‌ها کمک شود اقدام مثبتی است. تقاضا داریم این مبلغ افزایش هم پیدا کند.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره اینکه چرا لیست واکسن را منتشر نمی‌کنید تا شفاف‌سازی شود که افراد متفرقه حضور نداشتند، گفت: این منوط به ستاد عالی است. تمام مباحث اساسی کاروان در رویداد المپیک در ستاد عالی که به صورت مشترک با وزارت ورزش است، تصمیم‌گیری می‌شود. این پیشنهاد مطرح می‌شود و اگر ستاد به جمع‌بندی برسد لیست منتشر می‌شود، اما ما به عنوان کمیته منعی در انتشار نمی‌بینیم.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره عدم جذب اسپانسر، خاطرنشان کرد: چندین بار اعلام کردیم، اما کسی حاضر به اسپانسرینگ نشد، چون هم زمان نبود و هم اینکه مطمئن نبودند المپیک برگزار شود. همین الان که با شما صحبت می‌کنم در فضای مجازی صحبت‌هایی درباره لغو المپیک است؛ بنابراین تمام برنامه‌ریزی اعزام کاروان را با اقتدار و با تامین حداکثری انجام دادیم.

ورزشکاران المپیکی‌ ۹۰ میلیون تومان حقوق دریافت خواهند کرد

صالحی‌امیری در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه ما چند سهمیه در کشتی و تنیس روی میز کسب کرده‌ایم، چه زمانی قرار است حقوق آن‌ها پرداخت شود، گفت: ما یکسال معادل ۶۰ میلیون را پرداخت کردیم. از بهمن ۹۹ تا تیرماه هم به قهرمانان حقوق پرداخت می‌شود. هر کسی در هر مرحله‌ای سهمیه بگیرد ۹۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرد. برای پرداخت ۶ ماهه آخر ما در فصل بهار حتما حقوق ۵ میلیون تومانی عزیزان را پرداخت خواهیم کرد. تلاش این است روز‌های آینده این کار را انجام دهیم و همه کسانی که سهمیه گرفته‌اند قبل از اعزام ۹۰ میلیون را دریافت خواهند کرد.

وی در پاسخ به این سوال که یکی از داوران گفته چرا به آن‌ها مانند ورزشکاران توجه نمی‌شود، یادآور شد: ما از داوران بین‌المللی حمایت می‌کنیم. از خانم رضایی هم در هیات اجرایی تقدیر شد و در اولین فرصت با او دیدار خواهم کرد. هر داور، مربی و شخصی در حوزه ورزش قهرمانی کرسی در عرصه بین‌المللی داشته باشد برای ایران افتخار است.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره اینکه شما بازدیدی از وزنه‌برداری بانوان داشتید و توجه به ورزش زنان، عنوان کرد: در تحلیل شاخص‌ها برای توزیع بودجه ضریب حمایت از بانوان را ۱.۵ برابر گذاشتیم. ما به جای سخنرانی و شعار، کف و سوت در سیاست‌گذاری کمیته بانوان را در اولویت قرار دادیم. فدراسیون‌هایی که از بانوان حمایت کنند ۱.۵ برابر از حمایت ما برخوردار خواهند بود. فراتر از بحث سکو حضور دختران ما در عرصه‌های بین‌المللی برای کشور یک اعتبار است.

امیدواریم فوتبال به المپیک صعود کند

صالحی‌امیری در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید ۲ سال تا کسب سهمیه المپیک برای فوتبال زمان داریم، در دوره جدید به نظر می‌رسد رابطه بهتری بین فدراسیون فوتبال و کمیته برقرار شده، چه برنامه‌ای برای فوتبال امید دارید، تصریح کرد: ۸ فروردین من در محل فدراسیون فوتبال حاضر شدم و با عزیزی خادم و همکاران او دیداری داشتم. در خصوص تیم امید و برنامه‌های پیش رو صحبت مقدماتی داشتیم. قرار شد جلسات کارشناسی مشترک بین کمیته و فدراسیون در خصوص تیم امید انجام شود. از جانب ما آقای سجادی معرفی شده و از طرف فدراسیون هم شخصی معرفی خواهد شد تا در مذاکرات تفاهمنامه‌ای به امضا برسد. ما هم امیدواریم تیم فوتبال بتواند به المپیک صعود کند. فکر می‌کنم اولین مسابقه شهریور باشد. پیش‌نویس تفاهمنامه از سوی فدراسیون ارائه شده و من آن را به سجادی داده‌ام.

نظر شما