شناسهٔ خبر: 46768277 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون هماهنگی توزیع توانیر اعلام کرد:

الزام دستگاه‌های اداری به همکاری با صنعت برق

تهران - ایرنا - معاون هماهنگی توزیع شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران(توانیر) گفت: همه اداره‌ها، نهادها، موسسه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۰ موظف هستند همکاری کامل را با شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور در مدیریت مصرف برق در ساعات اوج بار داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه‌شنبه پایگاه خبری شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران(توانیر) «غلامعلی رخشانی مهر»  در نشست مشترک با «حسین صبوری» و «حاجی رضا تیموری» مدیران عامل شرکت های توزیع نیروی برق تهران بزرگ و استان تهران و جمعی از مدیران ارشد این سه سازمان افزود: بدون شک چنانچه این همکاری محقق نشود اقدام‌های پیش بینی شده در این زمینه به عمل خواهد آمد.

وی ضمن اشاره به کاهش قابل ملاحظه بارندگی‌ها در سال گذشته و فرارسیدن زودرس گرمای هوا از عزم جدی شرکت توانیر برای کسب اطمینان از تامین برق مورد نیاز مشترکان خانگی و صاحبان اصناف و صنایع در امسال  خبر داد.

رخشانی مهرادامه داد: با توجه به تعداد بالای مشترکان اداری در سطح استان و شهر تهران و نقش موثر این دسته از مشترکان در کاهش بار شبکه توزیع برق سراسر کشور همه تلاش همکاران صنعت برق کشور بر آن است که در سال ۱۴۰۰ نیز همچون سال گذشته، کوچک ترین وقفه ای در تامین برق هموطنان ایجاد نشود و به همین دلیل تلاش مضاعف در عقد تفاهم نامه های همکاری با مشترکان بزرگ و استفاده از مولدهای خود تامین در ساعت اوج بار، توسعه استفاده از انرژی های پاک، همکاری با شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان و توسعه استفاده از فناوری‌های نوین همچون اینترنت اشیا در کنترل سامانه های سرمایشی اداره ها و در مجموع مدیریت هوشمند بار در دستور کار قرار گفته است.

وی خاطرنشان کرد: در مسیر تامین برق مورد نیاز و مانع زدایی از فعالیت سازنده صاحبان صنایع و موسسه های اقتصادی مجاز و به دنبال ابلاغ اصلاحیه مقررات تامین برق مراکز استخراج رمزارزها توسط وزیر نیرو، در سال جاری، به شکل موکد با فعالان استخراج ارزهای دیجیتال که مقررات و الزام های قانونی را رعایت نکرده و منجر به اخلال در پایداری شبکه و آسایش و آرامش سایر هموطنان شوند برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، وزیر نیرو گفت: امسال به دلیل کاهش بارش‌ها حدود سه هزار مگاوات تولید برق از نیروگاه‌های برق‌آبی کم خواهد شد.

«رضا اردکانیان» روز سه شنبه (امروز)در مراسم افتتاح طرح های مهم صنعت آب و برق که به صورت ویدئو کنفرانس از محل وزارت نیرو درحال برگزاری است، افزود:  گرچه این میزان تولید برق کاهش خواهد یافت اما تلاش می شود از روش های دیگر جبران شده تا تامین برق پایدار در شرایط کرونایی با مشکل روبرو نشود.

وی ادامه داد: براین اساس باید علاوه بر تمهیداتی که برای سال گذشته اندیشیده شده، برنامه ریزی دقیق‌تری شده و اعمال روش‌های مدیریت مصرف جدی‌تر گرفته شود تا تامین برق با محدودیت روبرو نشود.

نظر شما