شناسهٔ خبر: 46765390 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

حال الکسی ناوالنی وخیم است/ رئیس سازمان «ائتلاف پزشکان» خبر داد

واسیلوا رئیس سازمانی روسی به نام «ائتلاف پزشکان» روز سه شنبه در توئیتی با اشاره به نتایج آزمایش خون ناوالنی نوشت: با این وضع خون ناوالنی، وی هر لحظه ممکن است ایست قلبی کند.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| «آناستازیا واسیلوا» رئیس سازمانی روسی به نام «ائتلاف پزشکان» از سازمان های مخالف دولت روسیه که خود را پزشک معالج الکسی ناوالنی (منتقد اصلی پوتین) خوانده است مدعی شد که حال عمومی ناوالنی وخیم و بحرانی است.

 

به گزارش ایرنا، واسیلوا روز سه شنبه در توئیتی با اشاره به نتایج آزمایش خون ناوالنی نوشت: با این وضع خون ناوالنی، وی هر لحظه ممکن است ایست قلبی کند.    

 

وی مدعی شد که سیستم تصفیه خون ناوالنی دچار مشکل شده است و این مساله باعث اختلال در ضربان قلب می شود.

 

سازمان اجرای احکام قضایی فدرال در استان ولادیمیر روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که «الکسی ناوالنی» (منتقد دولت روسیه که از اواسط ماه مارس در زندان بسر می برد) به بخش بیمارستانی محکومان در این منطقه منتقل شد.

 

در پایان ماه مارس(اواسط فرودین)، وکلای ناوالنی از درد شدید کمر و مشکلات جدی در پای راست ناوالنی خبر دادند.  31 مارس(11 فروردین)، معلوم شد که وی اعتصاب غذا کرده و خواستار اجازه ملاقات با پزشکان غیرنظامی شده است.

 

پزشکان مسکو  16 آوریل (27 فروردین) نامه ای سرگشاده در مورد وضعیت بحرانی الکسی ناوالنی که در 31 مارس به دلیل امتناع از پذیرش یک پزشک اعتصاب غذا کرده بود، منتشر کردند. 

 

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت واشنگتن درباره عواقب ناشی از مرگ الکسی ناوالنی به مسکو هشدار داده است. سالیوان گفت: "ما به طرف روسی گفتیم که مسئولیت آنچه برای ناوالنی در حین بازداشت اتفاق می افتد با آنها است. آنها به جامعه بین المللی پاسخگو خواهند بود. "

 

ناوالنی یکی از اصلی‌ترین منتقدان پوتین و از داوطلبان شرکت برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری 2018 میلادی روسیه بود که به دلیل محکومیت قبلی از نامزدی در انتخابات منع شد.

نظر شما