شناسهٔ خبر: 46763105 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کُشتی و رییس آن باید همیشه حمایت شوند؛

صالحی امیری: پاداش پای سکو مستقل از وزارت ورزش است

تهران- ایرنا- رییس کمیته ملی المپیک درباره پاداش این نهاد به مدال‌آوران توکیو گفت: پاداش پای سکو که از سوی کمیته ملی المپیک پرداخت می‌شود، مستقل از پاداش وزارت ورزش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،   «سیدرضا صالحی امیری» امروز (سه‌شنبه) در نخستین گفت و گوی مجازی با خبرنگاران در سال ۱۴۰۰ درباره رقم پاداش مدال‌آوران توکیو و واکنش «سیدمحمد موسوی» ملی‌پوش والیبال به آن اظهار داشت: والیبال در مسیر جهش قرار دارد و جزو هشت تیم برتر دنیاست و مدیریت والیبال با انتخاب سرمربی و کادر فنی مسیر بسیار روشنی در پیش گرفته است. تیم ملی والیبال در همه رده‌های سنی شایسته حمایت حداکثری هستند و برای موسوی بازیکن ارزشمند این تیم سوءتفاهم پیش آمده است. پاداش پای سکو مستقل از وزارت ورزش است. در مجموع ما قدردان تلاش‌های مجموعه بزرگ والیبال هستیم.

وی درباره حامیان کمیته المپیک برای بازی‌های المپیک توکیو اظهار داشت: در گذشته قراربود مزایده برگزار شود که در سال گذشته از بین سه حامی با یک حامی به نتیجه رسیدم اما با توجه به شرایط کرونا هیچ فضای مطمئنی برای آنها که آیا بازی برگزار می‌شود یا نه امکان قطعی شدن قرارداد با حامیان مالی وجود نداشت. برای المپیک توکیو حامی مالی نداریم. اما تلاش می‌کنیم در حوزه لباس از طریق حامی مالی تامین کنیم. منابع لازم در سال ۹۹ به طور کامل از سازمان برنامه و بودجه دریافت و امسال ۵۰ درصد اعتبارات را به فدراسیون‌ها تخصیص دادیم.

نخستین نشست ۱۴۰۰ کمیته با کشتی 

رییس کمیته ملی المپیک درباره اظهارات رییس فدراسیون کشتی گفت: فدراسیون کشتی و رییس آن باید همیشه حمایت شوند و همه نهادها باید کمک کنند و نکته دیگر اینکه آرامش باید در تیم‌ها باشد تا ورزشکاران با شرایط خوبی در توکیو حاضر شوند. هیچگونه مساله بین کمیته و فدراسیون وجود ندارد و اختلاف نظرات طبیعی و قابل حل است.

صالحی امیری ادامه داد: این موضوع قابل بررسی است و مساله‌ایی نیست که آن را بزرگ کنیم. موضع رسمی ما این است دبیر قهرمان ملی ماست و باید مورد حمایت حداکثری قرار بگیرد و کشتی اولویت نخست ماست و رشته مدال‌آور در المپیک است.

وی اضافه کرد: اولویت اول ما در این سال‌ها برا ی تخصیص بودجه و حتی خارج از سقف بودجه، کشتی بوده و هست. هفته آینده با سجادی به فدراسیون کشتی می‌رویم.

رییس کمیته ملی المپیک درباره دیافت کمک مالی دبیر از مجلس گفت: مجلس جدولی را برای ۱۰ فدراسیون برای کمک مالی معادل ۶۵ میلیارد تعریف کرده است. اما از نظر اولویت‌بندی از دیدگاه ما ایراد به آن وارد است و کشتی جزو اولویت نخست، وزنه‌برداری، تکواندو، کاراته، دوومیدانی، تیراندازی و شمشیربازی در اولویت‌های بعدی قرار دارند. اما ایراد جدولی نبود بلکه اولویت‌گذاری است، توزیع منابع فاقد منطق کارشناسی است. بهتر بود مجلس، فهرست اولویت را از ما می‌گرفتند و اینکه از مجموعه ۵۲ فدراسیون تنها ۱۰ فدراسیون دیده شده و مابقی دیده نشده کار شایسته‌ای نبود. اما کمک به فدراسیون‌ها از سوی مجلس قابل تقدیر است.

خارج از کاروان کسی واکسیناسیون نشد

صالحی امیری درباره عدم شفاف‌سازی در واکسیناسیون ورزشکاران المپیکی،  گفت: مسئولیت این کار بر عهده فدراسیون پزشکی ورزشی است و سرپرست کاروان ایران در المپیک،  تنها فهرست ورزشکاران و افراد اعزامی به المپیک توکیو را اعلام کرد و هیچ مورد خارج از لیستی وجود نداشته و اینکه خارج از لیست کسی واکسن زده باشد را اطلاعی نداریم و این را تکذیب می‌کنم.

پرداخت حقوق ورزشکاران کسب سهمیه قبل از اعزام به توکیو

رییس کمیته ملی المپیک درباره انتشار اسامی ورزشکاران المپیکی گفت: منعی برای انتشار نداریم و این موضوع باید در ستاد عالی بازی ها برای انتشار عمومی مطرح شود.  با توجه به حمایت حداکثری دولت، دغدغه‌ای برای تامین منابع مالی نخواهیم داشت.

وی درباه کمک هزینه ورزشکارانی که سهیمه المپیک گرفته‌اند،  گفت: تاکنون ۶۰ میلیون تومان به ورزشکارانی که سهمیه گرفته‌اند،  پرداخت شده است  و ۶ ماه دیگر معادل  ۳۰ میلیون تومان به هر ورزشکار که سهمیه المپیک گرفته،  پرداخت می‌شود. در مجموع هر ورزشکاری که سهمیه کسب کرده ۹۰ میلیون تومان حقوق دریافت خواهد کرد. مرحله سوم و ۶ ماهه آخر در بهار امسال پرداخت می‌شود. تا قبل از اعزام ورزشکاران به المپیک توکیو تمام ورزشکارانی که سهمیه کسب کردند کمک هزینه را دریافت خواهند کرد.

وی درباره اینکه آیا تا قبل از المپیک پول دیگری به فدراسیون‌ها پرداخت می‌شود، گفت: قابل پیش‌بینی نیست و بستگی به تخصیص از سوی سازمان برنامه و بودجه دارد.

از سرگیری مذاکرات فنی با فدراسیون فوتبال برای تیم امید

رییس کمیته ‌ملی‌ المپیک درباره تیم فوتبال امید نیز گفت: هشتم فروردین امسال در فدراسیون فوتبال حاضر شدم و با رییس فدراسیون درباره تیم امید و برنامه‌هایی پیش رو، گفت و گو کردم. قرار شد جلسات کارشناسی مشترکی بین کمیته و فدراسیون درباره هدایت تیم امید برگزار شود.

وی خاطر نشان کرد: از طرف ما «سیدنصرالله سجادی» مسئول سرپرستی کاروان و از فدراسیون هم نماینده‌ای معرفی می‌شود و تفاهم نامه‌ای به امضا خواهد رسید تا با هماهنگی و حمایت تیم امید بتواند بعد از ۴۶ سال به المپیک صعود کند.

نظر شما