شناسهٔ خبر: 46762648 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سرمربی تیم ملی فوتسال:

فرآیند بازیکن سازی در باشگاه‌های لیگ برتری به خوبی انجام نمی‌شود

محمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال درباره آخرین شرایط مسابقات لیگ برتر و همچنین وضعیت تیم ملی توضیحاتی را بیان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان درباره شرایط مسابقات لیگ برتر و همچنین بازی کردن وحید شمسایی در دیدار با مس سونگون اظهار داشت: حدود ۲ سالی می‌شود که در لیگ برتر ما بازیکنانی به میدان می‌روند که تقریبا سال‌های آخر بازیشان را انجام می‌دهند. در بازی باشگاه گیتی پسند اصفهان با مس سونگون، وحید شمسایی دوباره برای اصفهانی‌ها به میدان رفت و دلیل آن هم مصدومیت‌های بسیار زیادی بود که گریبان این تیم را گرفته و گویا شمسایی به ناچار برای گیتی پسند به میدان رفته است.

سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان درباره اینکه چرا جوانگرایی در تیم ملی به خوبی صورت نمی‌گیرد بیان داشت: در چند ماه گذشته خیلی‌ها به این موضوع اشاره کردند که چرا ما در تیم ملی فوتسال بحث جوانگرایی را اجرا نمی‌کنیم. من در جواب این دوستان می‌گویم که باید قبول کنیم تیم ملی ما برگرفته از مسابقات لیگ برتر است. هر زمان در لیگ برتر بازیکن جدیدی معرفی شود شک نکنید ما او را به تیم ملی دعوت خواهیم کرد. متاسفانه در ۲ سال گذشته بازیکن سازی در لیگ برتر اتفاق نیفتاده و اگر هم اتفاق افتاده باشد ما او را سریع جذب کرده ایم.

بیشتر بخوانید

ناظم الشریعه افزود: شما اگر آمار سنی بازیکنان ما در لیگ برتر را ببینید مخصوصا تیم‌هایی که در بالای جدول قرار دارند، مثل مس سونگون، گیتی پسند اصفهان و سن ایچ ساوه، مشاهده خواهید کرد که میانگین سنی در لیگ برتر کشورمان بالا است. در بازی یکشنبه شب که بین تیم‌های مس سونگون و گیتی پسند برگزار شد اگر دقت کرده باشید، متوجه می‌شوید که میانگین سنی بازیکنان ما چقدر بالا است. ما مجبور هستیم فعلا از بازیکنانی دعوت کنیم که در این تیم‌ها حضور دارند. در این مدت مسعود یوسف بازیکن جوان گیتی پسند، سالار آقاپور بازیکن جوان مس سونگون از جمله جوانانی هستند که ما بار‌ها آن‌ها را به تیم ملی دعوت کرده ایم و در لیست ما قرار دارند.

سرمربی تیم ملی فوتسال تصریح کرد: در هر صورت باید قبول کنیم بازیکن سازی به خوبی در باشگاه‌های ما انجام نمی‌شود و شاید دلیل آن هم این باشد که بیشتر باشگاه‌های ما به دنبال نتیجه گرایی هستند تا بازیکن سازی و همین موضوع کار ما را در تیم ملی بسیار سخت می‌کند. قبول کنید ما نمی‌توانیم بازیکنی که هنوز تجربه لازم را به دست نیاورده است را مستقیم با خودمان به مسابقات جام جهانی ببریم. به هر حال در ۲ سال گذشته به خاطر شیوع ویروس کرونا ما آنچنان فعالیت خاصی انجام ندادیم و نتوانستیم بازی تدارکاتی خوبی برگزار کنیم. بازیکن جوانی که نمی‌تواند در لیگ برتر به خوبی بازی کند را نمی‌توان به تیم ملی دعوت کرده و با خود به رقابت‌های جام جهانی ببریم.

انتهای پیام/

نظر شما