شناسهٔ خبر: 46762253 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

تلویزیون ژاپن، چین را به حمله سایبری متهم کرد

تلویزیون ژاپن به نقل از منابع ناشناس پلیس این کشور گزارش کرد: محققان دریافته‌اند که یکی از اعضای حزب کمونیست چین قراردادهایی را با نام جعلی برای سرورهای اجاره‌ای در ژاپن منعقد کرده است که در حملات به آژانس فضایی ژاپن (Jaxa) در سال 2016 مورد استفاده قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| تلویزیون ژاپن به نقل از منابع ناشناس پلیس این کشور مدعی شد ارتش چین به یک گروه هکر دستور داده است تا به حدود 200 شرکت و موسسه تحقیقاتی ژاپنی حمله هکری انجام انجام دهند.

 

به گزارش ایرنا، "ان. اچ. کی" روز سه شنبه گزارش کرد: محققان دریافته اند که یکی از اعضای حزب کمونیست چین قراردادهایی را با نام جعلی برای سرورهای اجاره ای در ژاپن منعقد کرده است که در حملات به آژانس فضایی ژاپن (Jaxa) در سال 2016 مورد استفاده قرار گرفته است.

 

محققان معتقدند این حملات سایبری توسط گروهی موسوم به تیک (Tick) و به دستور ارتش آزادیبخش خلق چین انجام شده است. تلویزیون ژاپن می گوید دو مردی که برای استفاده از این سرورها قرارداد بسته بودند ژاپن را ترک کرده اند.

 

ادعا شده است که آخرین مورد از یک سری حوادث مشابه، بتازگی و در میان تنش های فزاینده بین ژاپن و بزرگترین شریک تجاری آن یعنی چین صورت گرفته است.

 

دور تازه تنش ها بین چین و ژاپن به دنبال بیانیه مشترک توکیو و واشنگتن بعد از دیدار حضوری جو بایدن رییس جمهوری آمریکا و سوگا یوشیهیده نخست وزیر ژاپن در واشنگتن روی داد، دو کشور در بیانیه ای به ضرورت اجماع علیه چین به ویزه در مورد دریای جنوبی تاکید کرده بودند موضوعی که با واکنش شدید پکن مواجه شد.

 

گزارش می افزاید که «کاتسونوبو کاتو» دبیر کابینه ژاپن از اظهارنظر درباره تحقیقات در مورد حمله هکرهای چینی به ژاپن خودداری کرده است با این حال وی تایید کرده است که حملات سایبری به زیرساخت ها به طور سازمان یافته تری انجام می شود و دولت پاسخ به چنین حوادثی را مسئله مهمی می داند.

در پایان این گزارش آمده است ژاپن در ماه های اخیر به دنبال تقویت دفاع سایبری خود بوده است.

نظر شما