شناسهٔ خبر: 46761717 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فرماندار پیشوا خبر داد:

عدم تعهد دانشگاه آزاد اسلامی در تکمیل و راه اندازی بیمارستان پیشوا

فرماندار شهرستان پیشوا گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نتوانسته به تعهدات خود در راستای تکمیل و راه اندازی بیمارستان پیشوا عمل نماید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، حسین عباسی فرماندار شهرستان پیشوا در نشست رفع موانع تکمیل بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهرستان پیشوا که با حضور خلیل محبت‌خواه، مدیرکل راه و شهرسازی استان، دادستان، رئیس اداره اطلاعات، معاون امور عمرانی فرمانداری، شهردار، رئیس شبکه بهداشت و درمان و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد اظهار داشت: در سال ۷۲ زمین مورد نیاز برای احداث مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی از سوی شهرستان تأمین و در اختیار این نهاد علمی قرار گرفت و بعد از آن در سال ۸۷ بحث احداث بیمارستان توسط دانشگاه مطرح شد و مجدداً زمین لازم برای این پروژه از سوی راه و شهرسازی به دانشگاه واگذار گردید.

عباسی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی طی این سال‌ها در بحث تولید علم و فناوری، کمک شایانی نموده است گفت: ولی متأسفانه نتوانسته به تعهدات خود در راستای تکمیل و راه اندازی بیمارستان عمل نماید.

فرماندار پیشوا بیان داشت: در سال‌های اخیر و به ویژه از زمان شیوع کرونا، ضرورت وجود بیمارستان در منطقه بیش از هر زمان دیگری احساس شده است و علیرغم زحمات متولیان امر بهداشت و درمان، تا زمانی که بیمارستان راه اندازی نشود، همچنان در این حوزه مشکل خواهیم داشت.

وی عنوان داشت: در سال گذشته، جلسه‌ای با حضور استاندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و نماینده مردم شهرستان برگزار و طی آن تفاهمنامه‌ای تنظیم گردید که دانشگاه آزاد اسلامی تا به امروز از امضای آن خودداری نموده است.

عباسی افزود: در قرارداد واگذاری زمین از سوی راه و شهرسازی به دانشگاه آزاد اسلامی برای احداث بیمارستان، صراحتاً بیان شده که اگر دانشگاه نتواند به تعهدات خود در موعد مقرر عمل نماید، زمین به راه و شهرسازی بازگردانده می‌شود و از آنجا که تاکنون اقدامات و پیگیری‌های فراوان صورت گرفته بی نتیجه مانده، با اقدامات فوری و از طریق حقوقی، بیش از این اجازه تضییع حقوق مردم منطقه را نمی‌دهیم.

فرماندار پیشوا عنوان داشت: فرصت را غنیمت دانسته و همزمان با پیگیری‌های حقوقی، اقدامات اولیه و هماهنگی‌های لازم برای تهیه و ارائه طرح پروژه از سوی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صورت می‌گیرد تا بتوان در کمترین زمان ممکن این موضوع را به نتیجه رساند و با اتفاق نظری که میان مسئولان شهرستان پیشوا حاکم است امیدواریم اتفاقات خوبی رقم بخورد و هر چه سریع‌تر موانع این پروژه برطرف و عملیات اجرایی آن آغاز گردد.

پایان پیام/659

نظر شما