شناسهٔ خبر: 46758385 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

۳۸ درصد واحدهای کم‌دوام روستایی اردبیل مقاوم‌سازی شدند

اردبیل - مدیرکل بنیاد مسکن اردبیل با تاکید بر اینکه تولید مسکن در مناطق شهری و روستایی به تقویت اقتصاد خانواده‌ها کمک شایانی کرده است، گفت: ۳۸ درصد واحدهای کم‌دوام روستایی استان مقاوم‌سازی شدند.

صاحب‌خبر -

فرهاد سبحانی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: بنیاد مسکن به عنوان یکی از نهادهای انقلابی متولی تولید و واگذاری مسکن با دوام و مستحکم به جامعه شهری و روستایی و همچنین محرومان است که در کنار دیگر تکالیف عمران و آبادانی روستایی سعی کرده به این امر اهتمامی جدی داشته باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز با تلاشی که بنیاد مسکن در ساخت طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر شروع کرده، سعی بر این است تا یک‌هزار ۵۲۰ واحد مسکن با کیفیت در شهرهای مختلف استان اردبیل به غیر از مرکز استان احداث و تحویل افراد واجد شرایط شود.

مدیرکل بنیاد مسکن اردبیل از آغاز احداث ۱۲۰ واحد مسکن در پارس‌آباد، ۱۴۰ واحد در خلخال و ۱۴۰ واحد در مشگین‌شهر خبر داد و گفت: مقدمات این کار با تحویل زمین رایگان آغاز شده و امیدواریم با تولید مسکن به تقویت اقتصاد خانوارها به ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر، جوانان و مزدوجین جدید کمک کنیم.

سبحانی افزود: به هیچ وجه بنیاد مسکن در عمر فعالیت مؤثر خود به دنبال سوداگری در این بخش نبوده بلکه در حد بضاعت و توان خود سعی کرده با تولید مسکن با کیفیت به تنظیم روابط عرضه و تقاضا در این بخش کمک کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در یک سال اخیر بنیاد مسکن استان اردبیل در کنار ساخت واحدهای متعدد روستایی، شهری و همچنین کمک به بازسازی مناطق زلزله‌زده در سطح کشور به بهسازی دو هزار و ۱۰۰ واحد مسکن آسیب‌دیده از حوادث قهری کمک کرده که در این زمینه پرداخت ۱۵ میلیون تومان تسهیلات کم بهره و ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض مورد توجه بوده است.

سبحانی به راه‌اندازی سامانه خدمات فنی، روستایی نیز با هدف جلوگیری از مراجعه مکرر روستاییان به شهرها و پیگیری پرونده دریافت تسهیلات برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی اشاره کرد و ادامه داد: با همکاری دهیاری‌ها فاز اول و دوم این سامانه خدمات فنی، روستایی راه‌اندازی شده تا به صورت آنلاین درخواست‌ها در دهیاری‌ها دریافت و مراحل بررسی و حتی بازدید کارشناسان فنی از زمین معرفی شده انجام و مراحل معرفی متقاضیان به بانک نیز به صورت غیرحضوری انجام شود.

وی اضافه کرد:در کنار انجام کارهای اجرایی و مالی به صورت آنلاین در توسعه و تقویت مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی امیدواریم ۳۸ درصد واحدهای کم دوام روستایی نیز در برنامه‌ریزی چهار ساله به استحکام مناسب رسیده تا روستاییان از بابت سکونتگاه‌های خود مشکلی نداشته باشند.

مدیرکل بنیاد مسکن اردبیل در مورد پرداخت ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض در راستای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی برای گروه‌های محروم و آسیب‌پذیر نیز بیان کرد: در سال گذشته پرداخت ۳۰ میلیون تومان به شکل بلاعوض انجام شده ولی امسال در این زمینه دستورالعملی ابلاغ نشده است.

نظر شما