شناسهٔ خبر: 46756070 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

پیش بازی فولاد و النصر؛

کارشناس فوتبال خوزستان: دیدار فولاد - النصر، فینال زود هنگامی نیست/دور برگشت می تواند آبستن حوادث باشد

امین یزدانی کارشناس و پیشکسوت فوتبال خوزستان معتقد است که امکان اتفاقات غیره منتظره ای در دور برگشت گروه D وجود دارد بنابراین نمی توان این دیدار را فینال زودهنگام تلقی نمود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از خوزستان، یزدانی می گوید: در اینکه دیدار رفت از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا که قرار است در روز سه شنبه ۳۱ فروردین و از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه  بین دو تیم چهار امتیازیِ فولاد ایران و النصر عربستان در ورزشگاه دانشگاه ملک سعود ریاض برگزار شود، می تواند مهمترین دیدار از گروه D لیگ قهرمانان آسیا باشد، اما این دیدار نمی تواند یک فینال زودهنگام محسوب شود، زیرا پس از این دیدار هنوز سه بازی مهم و حساس از مرحله برگشت این گروه باقی مانده و ممکن است نتایج غیر مترقبه ای در بازی های برگشت در کمین تیم های فولاد، النصر و السد باشد.

ضمن اینکه تیم الوحدات اردن که به نظرم هیچ شانسی برای صعود از این گروه ندارد، می تواند نقش تعیین کننده ای در صعود هر کدام از سه تیم دیگر به مرحله یک هشتم نهایی، ایفا کند. بنابراین نامیدن دیدار فولاد و النصر به عنوان فینالی زودهنگام، فقط فشار روحی و روانی سنگینی بر دوش بازیکنان فولاد وارد می کند و لاغیر.

این کارشناس فوتبال، افزود: ازسویی دیگر، چنانچه دیدار دو تیم فولاد خوزستان ایران  و النصر عربستان به تساوی منجر شود و از آن طرف السد قطر هم الوحدات اردن را از پیش روی بردارد، دو تیم فولاد و النصر به صورت مشترک ۵ امتیازی می شوند و السد با ۴ امتیاز، حلقه فشار را بر آنها تنگ خواهد کرد و رقابت ها در دور برگشت بسیار حساس و جذاب تر می شوند.

از طرفی چنانچه فولاد بتواند النصر را ببرد، با ۷ امتیاز مسیر صعودش را هموار می کند، اما کار صعود هنوز تمام نشده است، زیرا در دور برگشت، فولاد ایران دو بازی شش امتیازی و رو در رو مقابل دو تیم قدر و مدعی السد و النصر در پیش دارد.

یزدانی بیان داشت: بازی ها در دور برگشت به چند دلیل بسیار سخت و دشوار می شوند، چون هم مربیان و تیم ها از همدیگر شناخت پیدا می کنند و هم بازیکنان به علت فشردگی بازی ها، خسته و فرسوده می شوند و هم آسیب دیدگی ها از راه می رسند. پس امتیاز گرفتن در دور برگشت نیز دشوارتر و سخت تر می شود. برای همین است که نتایج تیم الوحدات مقابل سه تیم مذکور در راه صعود آنها تاثیرگذار است.

بنابراین هر اتفاقی ممکن است در دور برگشت این رقابت ها رقم بخورد. پس، پیروزی فولاد مقابل النصر، صعودش را تضمین نمی کند(هرچند راه را هموارتر می کند) و خدای نکرده باخت فولاد در این دیدار، امیدهایش را نیز کم رنگ نمی کند.

نتیجه این دیدار فقط می تواند راه و مسیر صعود را هموار کرده و فولاد مردان را از نظر آمادگی روانی و ذهنی برای صعود از این گروه سخت و دشوار، در شرایط بسیار مطلوب و ایده آلی قرار دهد.

امیدوارم این بازی مهم و حساس با پیروزی مردان آهنین ایران زمین، همراه باشد.


 

نظر شما