شناسهٔ خبر: 46754056 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون کمیته امداد قم:

۷۵۶ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پارسال به مددجویان قم پرداخت شد

قم- ایرنا- ، معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد قم گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۸۱۵ مددجوی قمی از ۷۵۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال بهره‌مند شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر دوشنبه روابط عمومی کمیته امداد قم، مهرداد مصلح در این زمینه افزود: از این مبلغ حدود ۶۷۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از منابع بانکی و بقیه آن از اعتبارات این نهاد، خیران آستان قدس و هم‌افزایی بانک مهر ایران پرداخت ‌شده است.

وی کاریابی برای اشتغال مددجویان در مراکز تولیدی و خدماتی استان را در سال جهش تولید موفقیت‌آمیز توصیف و اضافه کرد: با اعتباری بالغ‌بر سه میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال ۳۴۵ نفر به‌عنوان نیروی کار در این مراکز مشغول به کار و از حداقل‌های حقوق و مزایای کار بهره‌مند شدند.

وی آموزش در بخش اشتغال را از ضروریات کارآفرینی و تولید برشمرد و تصریح کرد: یک هزار و ۸۹۰ فقره آموزش در زمینه‌های مهارتی و پایدارسازی شغل با یک میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال اعتبار به افراد تحت حمایت ارائه شد.

مصلح با بیان این‌که امسال ۶ هزار و ۳۰۰ طرح اشتغال‌زا در استان قم فعال است، ابراز امیدواری کرد: در سال ۱۴۰۰ که تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی ها نام‌گذاری شده است با رفع موانع تولید موجود در بخش اشتغال مددجویان و حمایت مسئولان مرتبط استانی و کشوری، طرح‌های فعال و تولیدات مددجویان این نهاد در استان افزایش یابد.

در حال حاضر حدود ۲۱ هزار و ۲۴۸ خانواده تحت پوشش کمیته امداد قم هستند؛ از میان خانواده‌های تحت پوشش، ۱۵ هزار و ۹۴۴ خانواده معادل ۷۰ درصد زن سرپرست خانوار هستند.

پنج‌هزار و ۱۲ خانواده به دلیل طلاق، پنج هزار و ۲۹۱ خانواده به دلیل از کارافتادگی، یک‌هزار و ۴۴۶ خانواده به دلیل بیماری صعب‌العلاج و لاعلاج و ۵۳۶ خانواده به دلیل زندانی بودن سرپرست از خدمات امداد بهره‌مند می‌شوند./

نظر شما