شناسهٔ خبر: 46753920 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نیروی دریایی سپاه جان ۸ صیاد در آبهای قشم را نجات داد

بندرعباس- ایرنا- معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: جان ۸ سرنشین شناور صیادی توسط نیروی دریایی سپاه در آبهای جنوب جزیره قشم نجات داده شد.

صاحب‌خبر -

اسماعیل مکی زاده دوشنبه شب در تشریح جزئیات نجات جان ۸ صیاد افزود: حوالی ساعت ۱۶ امروز ۳۰فروردین ماه یک فروند شناور صیادی در ۲ مایلی جنوب جزیره قشم، هنگام بیرون کشیدن تور ماهی گیری دچار آبگرفتگی می شود.
وی افزود: این شناور که مجهز به سیستم مخابراتی بوده  اعلام اضطرار نمود و بلافاصله یک فروند شناور متعلق به نیروی دریایی سپاه که در منطقه حضور داشته پس از دریافت پیام وارد عمل شده وهر ۸ نفر صیاد مضطر را که پس از غرق شدن شناورشان گرفتار امواج شده بودند را نجات داده و درسلامت کامل به محل امن منتقل می کند.
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریا نوردی هرمزگان علت این حادثه را بی توجهی به هشدارهای هواشناسی و مبادرت به صیادی در شرایط نامساعد جوی اعلام کرد.
مکی زاده عنوان کرد: به رغم هشدارهای هواشناسی وتاکید از اجتناب سفر شناورهای کوچک صیادی در آن ساعت از روز ، متاسفانه سرنشینان شناور مذکور با بی توجهی اقدام به صیادی در منطقه کرده بودند.
وی ضمن قدردانی از مشارکت و حضور بموقع نیروی های ندسا در این عملیات نجات اظهارداشت: در راستای امضای تفاهمنامه همکاری  منعقده بین اداره کل بنادر و دریا نوردی هرمزگان با ارگانهای دریایی استان در راستای تعمیق و گسترش همکاریها در امر جستجو و نجات دریایی خوشبختانه هم افزایی لازم ایجاد و در صورت لزوم مشارکت کلیه ارگان های دریایی استان را در مواجهه با حوادث احتمالی خواهیم داشت.
به گفته معاون دریایی بنادر و دریانوردی هرمزگان، آموزش های لازم نیز پیرامون مباحث تخصصی، استاندارد و روز آمد جستجو ونجات درمانورهای که در پهنه آبی استان با حضور ارگانها دریایی به شکل دوره ای برگزار می گردد، باز آموزی می شود.

نظر شما