شناسهٔ خبر: 46753874 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

رییس هیات ورزشهای همگانی استان گیلان تصریح کرد:

تعطیلی باشگاه‌ها و زنگ خطر سونامی کم تحرکی در بحران پاندمی / ستاد مدیریت و مبارزه با کرونا لازم است حامی توسعه ورزش درجامعه باشد

علیرضا زهری رییس هیات ورزشهای همگانی گیلان درخصوص تبعات تعطیلی باشگاه های ورزشی گفت: بعد از گذشت بیشترازیکسال از پاندمی کرونا و حتی زمان قبل ازاین بحران، ورزش و فعالیت جسمانی جایگاهی خاص خود را پیدا نکرده وآنطور که باید به آن پرداخته نشده و تمامی ابعاد آن مورد بررسی قرارنگرفته است. طی آمار وزارت بهداشت، مرگ ومیر ناشی از کم تحرکی تقریبا 3 برابر ویروس کرونا است. بسیاری از بیماری ها ی امروز جامعه نظیر پوکی استخوان، فشارخون، بیماری‌های قلبی _عروقی و چاقی مفرط همگی ناشی از کم‌تحرکی و زندگی ماشینی است.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| علیرضا زهری رییس هیات ورزشهای همگانی گیلان درخصوص تبعات تعطیلی باشگاه های ورزشی گفت: بعد از گذشت بیشترازیکسال از پاندمی کرونا و حتی زمان قبل ازاین بحران، ورزش و فعالیت جسمانی جایگاهی خاص خود را پیدا نکرده وآنطور که باید به آن پرداخته نشده و تمامی ابعاد آن مورد بررسی قرارنگرفته است.  طی آمار وزارت بهداشت، مرگ ومیر ناشی از کم تحرکی تقریبا 3 برابر ویروس کرونا است. بسیاری از بیماری ها ی امروز جامعه نظیر پوکی استخوان، فشارخون، بیماری‌های قلبی _عروقی و چاقی مفرط همگی ناشی از کم‌تحرکی و زندگی ماشینی است.

 

زهری با اشاره به نظریه سازمان بهداشت جهانی درخصوص اهمیت ورزش در بالا بردن سیستم ایمنی بدن در این دوران و بحران کرونا، گفت: اگر به این نقش مهم ورزش در ستاد کرونا وشهرداری‌ها پرداخته شده پس باید شاهد نتایج مطلوبش باشیم اما اینچنین نیست و ورزش در زندگی روزمره مردم جامعه هنوز تعریف نشده و فقط با شعار ورزش درخانه نمیتوانیم بستر مناسبی برای توسعه ورزش و تشویق مردم به فعالیت جسمانی فراهم کنیم.

 

رییس هیات ورزشهای همگانی استان گیلان تصریح کرد: ستاد کرونا باید با نگاه ویژه به مقوله ورزش در ارتقا سلامت و نشاط مردم، به توسعه آن در جامعه کمک کند نه اینکه باشگاه ها را تعطیل کند که این تعطیلی ها نه تنها کمکی به بهترشدن شرایط حال حاضر نمیکند، بلکه ضررهم می رساند.وی افزود:همانطوریکه دراین دوران مراکز درمانی وکادر درمان حامی سلامت مردم هستند، باشگاه ها واماکن ورزشی نیز با ارتقا سلامت جامعه در پیشگیری بسیاری ازبیماری ها وکرونا نیز نقش حائز اهمیتی دارند.

 

زهری تاکید کرد: ستاد کرونا نباید باشگاه ها را مقابل اهداف سلامت محور این ستاد دراین برهه از زمان بداند بلکه نگاهی همراه و حمایت گر به آن داشته باشد.وی گفت: وقتی از تعطیلی اماکن عمومی حرف میزنیم، باشگاه ها از سینما، مراکزخرید واماکن تفریحی مستثنی هستند و درواقع برخلاف اماکن پرخطر میتوانند درکنار رعایت پروتکل های بهداشتی درحین ورزش با بالابردن سیستم ایمنی بدن وفعالیت جسمانی درجلوگیری از ابتلا به کرونا بسیار حائزاهمیت باشند.

 

وی همچنین با تاکید بر اهمیت ورزش در بالابردن نشاط اجتماعی دراین دوران، گفت: با تعطیلی باشگاه ها بسیاری ازمردم و حتی ورزشکاران نیز ورزش نمی کنند واین یک بحران جدی است.وی خاطر نشان کرد: با تعطیلی باشگاه ها ماصنفی را ازدست میدهیم که یکی از بانیان و حامی سلامت جامعه ما هستند و باید دراین برهه اززمان با وجود این ویروس منحوس فعالیت جسمانی را گسترش دهیم نه اینکه باشگاه های ورزشی را تعطیل کنیم.

 

رییس هیات ورزشهای همگانی گیلان درادامه افزود:با شعار ورزش درخانه، نمیتوانیم همه خانه ها را به وسایل وتجهیزات ورزشی، تجهیز کنیم .درحال حاضر در تعریف ورزش همگانی یعنی عام مردم وعلاوه بر ورزشکاران، مردم عادی را دعوت به ورزش کنیم که با تعطیلی باشگاه ها نه تنها این امر میسر نمیشود بلکه بسیاری از باشگاه داران ورشکست می شوند و احیای ورزش و باشگاه ها بعد از این بحران بسیار دشوار خواهدبود.

 

وی درخاتمه گفت: لازم است دراین خصوص تصمیمات بزرگی اتخاذ شود و ازاستاندار محترم گیلان، خواهشمندیم تا درکنار ستادکرونای استان به ورزش و باشگاه ها نگاه ویژه ای داشته و باهمراهی این ستاد بتوانیم با رعایت پروتکل های بهداشتی از سونامی کم تحرکی دراین بحران عبور کنیم.

 

منبع: روابط عمومی هیات ورزشهای همگانی گیلان

نظر شما