شناسهٔ خبر: 46753702 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انتخاب رشته کنکور دکتری ۱۴۰۰ آغاز شد

تهران- ایرنا- فرایند انتخاب رشته کنکور دکتری ۱۴۰۰ از امروز ۳۰ فروردین در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد و تا دوم اردیبهشت ماه ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، کارنامه اولیه آزمون دکتری سال ۱۴۰۰ روز یکشنبه در درگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفت. در این آزمون تعداد ۱۳۶ هزار و ۶۶۵ نفر مجاز به انتخاب رشته و به عبارت دیگر بیش از سه برابر ظرفیت پذیرش، برای مصاحبه به دانشگاه‌ها معرفی شدند.

فرایند انتخاب رشته داوطلبان مجاز شده بر اساس برنامه زمان بندی سازمان سنجش آموزش کشور از امروز دوشنبه ۳۰ فروردین ماه در درگاه این سازمان آغاز شد و تا ۲ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

معدل متقاضیان تاثیری در مراحل گزینش آنها ندارد و فقط بر اساس شیوه نامه اعلام شده، توسط دانشگاه های محل مصاحبه مورد بررسی قرار می گیرد.

انتخاب رشته داوطلبان دانشگاه آزاد

متقاضیان علاقه مند به انتخاب رشته های تحصیلی مراکز دانشگاه آزاد اسلامی برای انتخاب رشته با کد دسترسی مندرج در کارنامه به سایت مرکز آزمون این دانشگاه مراجعه کنند.

روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد، به اطلاع آن دسته از داوطلبان شرکت کننده در آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۰ که براساس کارنامه صادره ازسوی سازمان سنجش آموزش کشور مجاز به انتخاب رشته شده اند و علاقه مند به انتخاب رشته/محل های دایر در دانشگاه آزاد اسلامی هستند، می رساند؛ انتخاب رشته دکتری تخصصی ۱۴۰۰ دانشگاه آزاد اسلامی تا پایان هفته جاری از طریق سایت  www.azmoon.org  آغاز خواهد شد.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی هم زمان با شروع انتخاب رشته از طریق سامانه فوق منتشر می شود و در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

بر اساس مصوبه شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور، دانشگاه ها می توانند برای نمره مرحله دوم آزمون دکتری که شامل مجموع نمرات سوابق آموزشی، پژوهشی، فناوری، مصاحبه و همچنین طرح واره است، حدنصاب نمره برای هر کد رشته محل تعیین کنند و سازمان سنجش مکلف  است در پذیرش نهایی، حدنصاب مذکور را اعمال کند.

بر اساس مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو، کنکور دکتری ۱۴۰۰ تکمیل ظرفیت ندارد.

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، در صورتی که زیرساخت دانشگاه ها برای برگزاری مصاحبه به صورت مجازی فراهم باشد، می توانند از این امکان استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، آزمون دکتری روز جمعه ۱۵ اسفندماه ۹۹ با رقابت حدود ۱۵۰ هزار داوطلب در ۲۱۰ حوزه امتحانی و ۱۱۰ شهر کشور برگزار شد. بیشترین داوطلبان این آزمون در رشته علوم انسانی و کمترین داوطلبان در رشته زبان بودند. همچنین ۸۰ درصد ثبت نام کنندگان در این آزمون حضور داشتند.

ظرفیت پذیرش دانشگاه های دولتی ۱۲ هزار و ۳۲ نفر اعلام شده است.

آزمون دکتری ۱۴۰۰ تعداد ۵۲ داوطلب کرونایی داشت که ۱۲ نفر از آنها برای شرکت در آزمون به بیمارستان طالقانی تهران مراجعه کردند.

این کنکور هم به دلیل شیوع ویروس کرونا، با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

نظر شما