شناسهٔ خبر: 46753694 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

راه‌اندازی سامانه خدمات فنی روستایی برای خدمات غیرحضوری در مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی

با تلاش بنیاد مسکن اردبیل راه‌اندازی سامانه خدمات فنی روستایی در اردبیل انجام شد.

صاحب‌خبر -
تین نیوز

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: با راه‌اندازی سامانه خدمات فنی روستایی در اردبیل، تلاش بر این است تا روستاییان از خدمات غیرحضوری در مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی خود بهره‌مند شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر،  فرهاد سبحانی در آئین افتتاح سامانه خدمات فنی، روستایی در اردبیل اظهار کرد: با همکاری بنیاد مسکن و وزارت کشور سامانه خدمات فنی، روستایی به سامانه جامع خدمات دهیاری‌ها متصل شده و روستاییان تنها با مراجعه به دهیاری و ارائه درخواست و مدارک مورد نیاز می‌توانند از تسهیلات و امتیاز ویژه بازسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی کم دوام و بی‌دوام استفاده کنند.

وی تصریح کرد: هر چند در حال حاضر ۶۲ درصد واحدهای مسکونی استان مقاوم‌سازی شده و در برابر حوادث قهری از استحکام بنای مناسب بهره‌مند هستند ولی تلاش بر این است تا در دو سه سال آینده مابقی واحدها نیز به این مجموعه پیوسته تا از بابت استحکام بنای روستاها مشکلی نداشته باشیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: سالانه به طور متوسط چهار تا پنج هزار واحد در روستاهای استان اردبیل مقاوم‌سازی می‌شود که سهمیه امسال نیز پنج هزار واحد است که از اول سال نسبت به جذب این سهمیه اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها آغاز شده است.

سبحانی به حل مشکل ضامن کارمندی دریافت‌کنندگان تسهیلات مقاوم‌سازی از بانک‌ها اشاره کرد و افزود: قرار شده بانک‌های عامل از طریق سفته زنجیره‌ای پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی را انجام دهند که رقم این تسهیلات ۵۰ میلیون تومان خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: البته برای خانواده‌های نیازمند و محروم ۳۰ میلیون تومان نیز به صورت بلاعوض پرداخت می‌شد که امیدواریم امسال نیز اجازه پرداخت چنین منابعی را به استان بدهند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان به وقوع حوادث قهری متعدد در سطح استان اعم از زلزله، سیل و رانش اشاره کرد و ادامه داد: زلزله‌های اخیر تا ۵.۵ ریشتر نشان داد که در روستاها طرح مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی با نتایج مطلوبی همراه بوده و ما کمترین خسارت را در روستاهای استان اردبیل بر اثر این حوادث قهری شاهد بودیم.

سبحانی اضافه کرد: امیدواریم با تداوم استقبال روستاییان طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی ادامه پیدا کند تا ما در سال‌های آینده بتوانیم مشکلات و دغدغه‌هایی از بابت استحکام بنا در واحدهای روستایی شاهد و ناظر نباشیم.

وی به راه‌اندازی سامانه خدمات فنی، روستایی در مرحله دوم اشاره کرد و گفت: مرحله اول این سامانه زمستان سال گذشته راه‌اندازی شد و در مرحله دوم بدون مراجعه روستاییان دهیاری‌ها با بررسی مدارک، امکان برخورداری از تسهیلات کم بهره مقاوم‌سازی را برای روستاییان فراهم می‌آورند.

این مسئول بیان کرد: این سامانه تحت وب و به صورت آنلاین راه‌اندازی شده تا هم در بخش اجرایی و هم بخش مالی با همکاری دهیاری‌ها مشکلات و نارسایی‌های قبلی برطرف شده و کمترین مراجعه و کاغذ بازی را در ادارات شاهد باشیم تا به سرعت روستاییان خدمات مطلوبی را دریافت کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما