شناسهٔ خبر: 46753180 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

کلنگی که همچنان بر زمین مانده است/پارک امید شهر یاسوج چه سرانجامی خواهد داشت؟+تصاویر

یک سال از کلنگ زنی پارک امید در شهر یاسوج می گذرد اما این پروژه روند رشدی نداشته است و به نظر می رسد شهروندان یاسوجی شاهد سیما و منظر مطلوبی در پارک امید نخواهند بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس شهرها به عنوان کانون تمرکز فعالیت و زندگی انسان است و برای اینکه بتوانند پایداری خود را تنظیم کنند چاره ای جز پذیرش ساختار و کارکردی متاثر از سیستم های طبیعی ندارند.


فضاهای شهری مثل پارک ها که در آن از عناصر طبیعی استفاده شده است، جدا از جنبه های زیبا شناختی و بهداشتی می تواند مزایای اجتماعی دیگر نیز داشته باشند.


در بیان اهمیت پارک ها برای دیگر منظور ها می توان به ایجاد روحیه نشاط و سرگرمی، گذارندن اوقات فراغت، کاهش حجم بار روانی در اثر کار روزانه و نهایتا کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد.

در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و در مجاورت پل سوم بشار برای توسعه پارک ها و فضای سبز کلنگ پارک امید با حضور استاندار استان، شهردار یاسوج  و تعدادی از اعضای شورای شهر بر زمین زده شد.
 

استاندار استان در آیین کلنگ زنی این پارک گفت: کهگیلویه و بویراحمد استان زیبایی است و شهر یاسوج می‌تواند همچون نگینی در کشور بدرخشد و این مهم مشروط به استفاده بهینه از این داشته‌ها است.

 وی با اشاره به اینکه احداث پارک در این منطقه یکی از خواسته‌های به حق مردم این محله بود، گفت: این مکان با احداث پارک آباد می‌شود و شاهد سیما و منظر مطلوبی خواهیم بود.


 باید اشاره کرد برآورد اولیه این پارک ۵۰ میلیارد ریال است و قرار بود محیطی آرام و با نشاطی را برای شهروندان فراهم کند اما شواهد نشان می دهد این پارک همچنان بدون پیشرفت باقی مانده است و حضور مسئولان ارشد استان و شهردار و اعضای شورای شهر نتوانسته است در مدت قریب به یک ساله پیشرفتی در آن حاصل کند.

 

در همین رابطه به نظر می رسد باتوجه به اتمام  دوره شورای پنجم شهر یاسوج و همچنین پایان مهلت سکانداری شهردار شهر یاسوج و از طرفی عمر کوتاه و کمتر از ۱۰۰ روز دولت تدبیر و امید، این پروژه روند رکود خود را ادامه می دهد و شهروندان یاسوجی نه تنها سیما و منظر مطلوبی را مشاهده نمی کنند بلکه شاهد عدم تحقق یکی دیگر از وعده های بر زمین مانده برای رونق و توسعه شهر هستند.

 

و اما مهمتر کلنگ زنی ها بی نتیجه ای که جز ثبت تصاویر به یادگار مانده منفعت دیگری برای شهروندان نخواهد داشت.


انتهای پیام/

نظر شما