شناسهٔ خبر: 46752951 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

رعایت بهداشت فردی و اجتماعی در استان زنجان کاهش یافته است

زنجان-رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان وضعیت استان در خصوص بیماری کرونا را سخت اعلام کرد و گفت: رعایت بهداشت فردی و اجتماعی در استان کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز قزلباش ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کرونا با کسی شوخی ندارد، گفت: برخی افراد اعتقادی به بیماری کرونا نداشته و یا موضوع را جدی نمی‌گیرند.

وی اظهار کرد: آزمایشگاه‌های متعددی در ۱۴ ماه گذشته در استان زنجان راه‌اندازی شده و در حال حاضر در دو حوزه آموزش و تحقیقات و بهداشت آزمایش انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر روزانه بیش از سه هزار تست آزمایشگاهی در زنجان مورد مطالعه قرار می‌گیرد، گفت: هم اکنون از واکسن‌های هندی، روسی و چینی در کشور از جمله در زنجان استفاده شده است اما واکسن کوبا هنوز در ایران به کارگیری نشده است.

قزلباش به علائم بیماری کرونا در بین کودکان اشاره کرد و گفت: علائم بالینی کرونا در بالغین در کودکان نیز مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون به صورت رایگان انجام می‌شود، تصریح کرد: ضروری است مردم مراقب تبلیغات سوء در این زمینه باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بر لزوم ضرورت فرهنگ سازی در خصوص رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی همه افراد جامعه تاکید کرد و افزود: میزان درگیری کودکان با بیماری کرونا درصد بسیار کمی است و بیشتر اطفال دارای علائم خفیف یا بی علامت بوده و بستری شدند.

قزلباش تصریح کرد: رعایت بهداشت فردی و اجتماعی در استان کاهش یافته و باید این مهم تقویت شود.

وی وضعیت استان در خصوص بیماری کرونا را سخت اعلام کرد و گفت: تنها راه قطع این بیماری تغییر رفتار مردم است.

نظر شما