شناسهٔ خبر: 46752704 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست:

پرونده احراز شهادت محیط‌بانان تا پایان ماه رمضان تعیین تکلیف می‌شود

زنجان - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست گفت: با توجه به وعده رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران پرونده‌های مربوط به احراز شهادت مابقی محیط بانان کشور تا پایان ماه مبارک رمضان، تعیین تکلیف خواهد شد.

صاحب‌خبر -

جمشید محبت خانی، بعدازظهر دوشنبه با حضور در مزار ۲ محیط‌بان شهید زنجان و دیدار با خانواده این شهدای گرانقدر در محل بهشت زهرا (س)، افزود: پروسه احراز شهادت محیط‌بانان، مسیری طولانی داشت که به برکت خون این ۲ شهید گرانقدر این دغدغه و چالش در ملاقات با رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، به زودی برطرف خواهد شد تا ما شرمنده خانواده و فرزندان شهدا، حداقل در حوزه معیشتی نباشیم.

وی اظهار داشت: محیط‌بانان از هیچ پوشش بیمه ای برخوردار نبودند و از این بابت نیز شرمنده بودیم که با عنایت خداوند و حمایت های ویژه رییس سازمان محیط زیست از محیط بانان، توانستیم این تلاشگران بی ادعا و جان برکف را در ابعاد مختلف بیمه کنیم و در این میان نیز "بیمه ما" سنگ تمام گذاشته است چراکه خود را عاشق محیط زیست می دانند که این قابل تقدیر است.

محبت خانی افزود: انجام حمایت های صدها برابری هم هرگز جای خالی شهدا را پر نخواهد کرد و ما پابوس شهدا هستیم و تا آخر نیز خواهیم بود و اجازه نخواهیم داد خون شهدای محیط بان و حق و حقوق خانواده های آنان پایمال شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست با تاکید بر اینکه شهادت این ۲ جوان برومند که از محیط بانان بسیار خوب و با غیرت کشور بودند همه را سخت متاثر و داغدار کرد، گفت: این شهدای عزیز و گرانقدر جان خود را در دفاع از امنیت محیط زیست فدا کردند که امید است رهرو خوبی برای این سرافرازان باشیم و در روز قیامت شرمنده شهدا به ویژه شهدای حوزه محیط بانی نباشیم.

مدیرعامل "بیمه ما" نیز در این مراسم شهادت این ۲ محیط بان زنجانی را به خانواده بزرگ محیط زیست و همچنین خانواده و فرزندان این شهدا، تبریک و تسلیت عرض کرد و گفت: به شهادت رساندن ناجوانمردانه این ۲ شهید عزیز، ضایعه ای بسیار دردناک بود که همه را سخت متاثر و اندوهگین کرد.

حجت بهاری فر، با اشاره به اینکه بسیاری از مردم دوستدار و حامی محیط زیست هستند، افزود متاسفانه گاهی انسان هایی پیدا می شوند که با قساوت قلب هرچه تمام، اتفاقات اینچنینی را رقم می زنند که این بسیار دردناک و غم انگیز است.

وی، اظهار داشت: رسالت و وظیفه اصلی "بیمه ما" پوشش بیمه ای است و اعتقاد قلبی و راسخ بر حمایت از محیط بانان و حفاظت از محیط زیست داریم و همه سعی و تلاشمان بر این است که اگر اتفاقی افتاد آن حداقل وظیفه ای که به عهده مان گذاشته شده است را سریع و به موقع انجام دهیم.

بهاری فر با تاکید براینکه حامی تمامی همکاران محیط هستیم، افزود: برای فرزندان شهدا نیز تمهیدات ویژه ای جدا از قراردادهایی را که داریم انجام می دهیم تا آینده آنان را به نوعی تامین کنیم تا مرهمی بر درد خانواده های این عزیزان والامقام باشد.

در پایان این مراسم، از سوی بیمه ما مبلغ ۵۵۲ میلیون تومان به عنوان بیمه عمر و آتیه بازماندگان به هر یک از خانواده های شهیدان مکاییل هاشمی و مهدی مجلل، اعطا شد.

دوشنبه شب هفته گذشته دستان ۲ شکارچی غیرمجاز به خون میکائیل هاشمی و مهدی مجلل ۲ محیط بان مظلوم زنجان آغشته و با خون سرخ این ۲ شهید خاک طبیعت زنجان رنگین شد و کام دوستداران محیط زیست به ویژه همکاران این شهدا را بسیار تلخ کرد.

این شکارچیان متخلف وقتی خود را در برابر ۲ محیط‌بان عاشق محیط زیست دیدند دست به اسلحه شده و با بی رحمی و ناجوانمردی هرچه تمام به سمت آنان نشانه رفته و شلیک کردند که به حتم این جنایت خونین و همچنین رشادت و سخت کوشی شیفتگان خدمت هرگز از یادها فراموش نخواهد شد.

نظر شما