شناسهٔ خبر: 46752586 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

واکنش روسیه به اخراج دیپلمات‌های این کشور از جمهوری چک

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، آمریکا پشت اقدامات اخیر جمهوری چک علیه روسیه قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه گفت، آمریکا پشت اقدامات اخیر جمهوری چک قرار دارد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، زاخاروا در مصاحبه‌ای گفت: «در مورد جمهوری چک باید این را درک کرد که مشکلات زیادی در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و به طور کلی در غرب انباشته شده‌اند».

این دیپلمات روس افزود: «بنابراین برای آن‌ها ضرورت دارد که اطلاعاتی را به کار گرفته و اقداماتی سیاسی را پیش بگیرند تا این مشکلات را مخفی کنند. [مقصر دانستن] روسیه ابزاری است که امتحانش را پس داده و فرضیه‌ای است که از مدت‌ها قبل به جریان افتاده و در چنین مواردی مورد استفاده قرار گرفته است. البته آمریکا پشت آن قرار دارد».

زاخاروا متذکر شد، «تمام داستانی که پراگ به‌طور رسمی برجسته کرده است» با افشای دسیسه‌چینی برای اجرای کودتا در بلاروس مرتبط است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اخراج هجده دیپلمات روس توسط جمهوری چک را «دورویی» توصیف کرد و این کشور را به دست‌وپا کردن بهانه‌های سخیف برای این اقدام متهم کرد.

جمهوری چک روز شنبه به ۱۸ دیپلمات روس دستور داد تا طی ۱۸ ساعت خاک این کشور را ترک کند. پراگ مدعی شده که این دیپلمات‌ها عناصر سرویس ویژه روسیه هستند.

روسیه نیز در واکنش به این اقدام، دستور اخراج ۲۰ دیپلمات جمهوری چک را صادر و اعلام کرد که این دیپلمات‌ها همین امشب باید روسیه را ترک کنند.

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس روز یکشنبه از خنثی شدن طرح جدیدی برای کودتا و ترور در این کشور خبر داد و گفت در همین ارتباط، دو نفر توسط نیروهای امنیتی روسیه در مسکو بازداشت شده‌اند که هر دو دارای تابعیت آمریکایی هستند.

انتهای پیام/

نظر شما