شناسهٔ خبر: 46752583 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

غربالگری کرونایی روزانه ۳۰۰ خانواده در منطقه ۱۳ پایتخت

تهران-ایرنا- شهردار منطقه ۱۳ تهران با اشاره به تشدید طرح غربالگری شهید سلیمانی در محلات این منطقه از رصد وضعیت سلامت ۳۰۰ خانوار همزمان با موج چهارم کرونا خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «مجتبی شکری» با بیان اینکه همزمان با آغاز موج چهارم کرونا، اجرای طرح غربالگری شهید سلیمانی در منطقه ۱۳ شدت گرفت، گفت: با افزایش شدت بیماری و افرایش مراجعان به مراکز درمانی دوباره فعالیت نیروهای داوطلب در اجرای این طرح چند برابر شد.

وی افزود: روزانه از سرای محلات مجری در این طرح با بیش از ۳۰۰ خانواده درگیر کرونا تماس تلفنی برقرار می کنند و در وضعیت قرمز کرونایی شهر تهران، تست سریع و سی.پی.آر از افراد مشکوک به این بیماری گرفته می شود.

شکری با بیان اینکه این طرح با مشارکت شهرداری منطقه ۱۳، بسیج و وزارت بهداشت انجام می شود، اظهار داشت: اجرای این طرح کمک شایانی به کاهش مراجعه شهروندان به مراکز درمانی می کند.

وی ادامه داد: همچنین تیم سیار برای غربالگری در نقاط پر تردد و شلوغ تشکیل شده است که روزانه برای شناسایی افراد مبتلا به میادین میوه و تره بار، فروشگاه رفاه اعزام می شوند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: در همه جای دنیا واکسیناسیون یک وظیفه حاکمیتی است و ورود بخش خصوصی در این حوزه باعث تجاری شدن و برخورد سوداگرانه با سلامت است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران «علی اعطا» افزود: باز شدن پای بخش خصوصی به قصد فروش واکسن به مردم، باعث کالایی شدن سلامت می شود.

وی گفت: اگر قرار است از شرکت های خصوصی در این زمینه کمک گرفته شود، فقط باید در حوزه واردات واکسن باشد.

نظر شما