شناسهٔ خبر: 46752172 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

ساخت بازی ویدئویی «ارباب حلقه‌ها» لغو شد

صاحب‌خبر -

آمازون از لغو پروژه توسعه و ساخت بازی ویدئویی موردانتظار «ارباب حلقه‌ها» خبر داد.

به گزارش ایرنا از بلومبرگ، بخش بازی‌های ویدیویی آمازون پروژه ساخت یک بازی نقش‌آفرینی آنلاین با اقتباس از مجموعه فانتزی ارباب حلقه‌ها را لغو کرد. برنامه‌ ساخت این بازی اولین بار در سال ۲۰۱۹ اعلام شده بود.

بازی آنلاین ارباب حلقه‌ها در آمازون گیمز و با همکاری شرکت چینی لیو تکنولوژی (Leyou Technologies) در حال ساخت بود تا این که در ماه دسامبر (آذر- دی ۹۹) هلدینگ چندملیتی تنسنت (Tencent)، لیو تکنولوژی را خرید. به گفته منابع آگاهی که نخواستند نامشان فاش شود، در مذاکراتی که پس از آن انجام شد بین آمازون و تنسنت اختلافاتی به وجود آمد که در نهایت باعث لغو بازی شد.

نماینده شرکت آمریکایی آمازون با ابراز ناامیدی از این که بازی ارباب حلقه‌ها دیگر به مشتریان این شرکت عرضه نخواهد شد، اعلام کرد تیمی که روی ساخت این بازی کار می‌کرد به پروژه‌های دیگر منتقل می‌شود.

مجموعه رمان‌های ارباب حلقه‌ها توسط جی آر. آر. تالکین شاعر و نویسنده مطرح انگلیسی روی کاغذ آمد و به دست پیتر جکسون کارگردان ۵۹ ساله اهل نیوزیلند، به یک سه‌گانه سینمایی پرفروش تبدیل شد. ارباب حلقه‌ها روایتگر داستان یک هابیت جوان به نام فرودو و همراهانش است که باید برای از بین بردن حلقه خطرناکی که زمانی به ارباب تاریکی تعلق داشته، راهی سفری پرمخاطره شوند.

آمازون گیمز از سال ۲۰۱۴ که تاسیس شد تاکنون هنوز موفق نشده یک بازی ویدئویی موفقی منتشر کند و لغو بازی ارباب حلقه‌ها پیرو یک سلسله اخبار بد برای این مجموعه اتفاق افتاد. این شرکت تاکنون ساخت بازی هایی چون Breakaway و Crucible را متوقف کرده و انتشار بازی New World از این مجموعه نیز بارها به تأخیر افتاده است.

برچسب‌ها:

نظر شما