شناسهٔ خبر: 46752070 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون فضای مجازی دفتر تبلیغات:

فعالیت فضای مجازی دفتر تبلیغات مطابق روز و انتخاب مخاطب است

محسن صفری

معاون فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی اظهارکرد: فعالیت فضای مجازی دفتر تبلیغات مطابق روز و انتخاب مخاطب است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام محمد شیخ الاسلامی معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی امروز در جمع رسانه های استان قم ،در راستای تبیین برنامه ها و اهداف کمیته رمضان با اشاره پیشینه عملکرد دفتر تبلیغات اسلامی در حوزه فضای مجازی گفت: نزدیک به سه سال است که مسأله فضای مجازی در دفتر تبلیغات اسلامی وارد عرصه جدیدی شده و تحرکات نویی در این رابطه شاهدیم و پیشران جدی آن نیز بیانات رهبر معظم انقلاب در دی ماه سال 1397 بود.

معاون فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی افزود: کمی قبل از این بیانات به دستور ریاست دفتر، مشغول تدوین برنامه جامع فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی بودیم و مراحل سه گانه ای را هم برای آن طراحی کردیم. بخش اول آن که فهم کلی از آسیب های فعالان همسو با نظام بود به این موضوع اختصاص داشت که چرا با این همه کار در فضای مجازی اثرگذاری این فعالیت ها کم بوده و دیده نمی شود.

وی افزود: مرحله دوم شناخت ظرفیت های دفتر بود و مرحله سوم مجموعه ای از ایده های نو و این مراحل انجام شد و ما به نتایج خوبی رسیدیم و این سبب شد تا دفتر برای تشکیل یک معاونت به جمع بندی برسد و کارهای آن را سامان دهد.

حجت الاسلام شیخ الاسلامی گفت: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب و ریاست محترم دفتر رویکرد اصلی ما این بوده که نقص بزرگی را که در بین فعالان عرصه مجازی وجود دارد و آن آشنا نبودن با منطق فضای مجازی و عدم رفتار مبتنی بر این منطق را برطرف کنیم. فعالان فضای مجازی اگر منطق حاکم برای این فضا را نشناسند و یا بر طبق آن عمل نکنند فعالیت آنها محکوم به شکست است.  باید دقت داشت که با رویکرد های فضای حقیقی نمی توان به فضای مجازی ورود کرد و در آن زندگی کرد.

وی بیان کرد: ما منطق، من حرف بزنم و دیگران گوش دهند را، گذرانده ایم و از منطق همه کاربر باشند نیز عبور کرده ایم و وارد عرصه شهروندی در فضای مجازی شده ایم، با این رویکرد، هویت جدیدی برای فضای مجازی دفتر طراحی کردیم و آن چیزی شبیه به یک شهر مجازی است و فعالان مجازی در حکم شهروندان آن هستند و در موضوعات مختلف، مدل های خاص خود را می طلبند.

حجت الاسلام شیخ الاسلامی اظهارکرد: تا به امروز مدل حمایتی از فعالین مجازی حمایت مادی بوده، اما ما به این مدل اعتقادی نداریم و معتقدیم باید حمایت مالی برای مبلغ انجام شود اما به این صورت نباشد که مبلغ فعالیت را برای حمایت مالی انجام دهد، از این رو 15 تا 20 گونه حمایت نظیر تحصیلات دامنه، آموزش و دیگر حمایت ها را طراحی کرده ایم.

معاون فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی افزود: ما به دنبال این هستیم تا حمایت های فضای مجازی جهت مند شود و حمایت مالی دستاوردی برای دفتر نیست، بلکه بنابر تأکید رهبر معظم انقلاب رسالت دفتر جریان سازی است بنابر این تلاش شده تا شاخصه های محتوایی تدوین شود و موضوعی که برای ما اولویت دارد گزینش گری اجتماعی است.

وی در پایان عنوان کرد: دفتر از مبلغان حمایت می کند اما ما به دنبال این هستیم تا با هدفمند کردن، این حمایت ها را مدیریت کنیم و مبلغان را بشناسیم و رفتارشناسی درستی داشته باشیم.

انتهای پیام

نظر شما