شناسهٔ خبر: 46751580 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط‌زیست خبر داد:

توزیع ۱۵۰۰ جلیقه ضدگلوله در بین محیط بان

زنجان-فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط‌زیست از توزیع ۱۵۰۰ جلیقه ضدگلوله در سراسر کشور برای محیط‌بانان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ جمشید محبت خانی ظهر دوشنبه در حاشیه دیدار با خانواده شهدای محیط‌بان زنجانی (مهدی مجلل و میکائیل هاشمی) از توزیع ۱۵۰۰ عدد جلیقه ضدگلوله در سراسر کشور برای محیط‌بانان خبر داد و گفت: این به این معنی است که محیط‌بانان به هنگام گشت‌زنی در مناطق حفاظت شده، حتماً باید این جلیقه‌ها را به تن داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به اینکه امسال ۱۲۰۰ دستگاه موتورسیکلت تریل برای حوزه محیط بانی خریداری خواهد شد و همه این موتورسیکلت ها به دستگاه GPS مجهز خواهد شد، افزود: رویکرد سازمان این است که محیط‌بانان مجهز به تجهیزات مدرن شوند که در همین راستا مقرر شده است خودروها و بی‌سیم محیط‌بانان در سراسر کشور GPS مجهز شود که امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰ همه خودروهای محیط بانی در کشور به دستگاه GPS تجهیز شوند.

محبت خانی با تاکید بر اینکه مجهز شدن به ابزار روز باعث خواهد شد تا شرایط به نفع محیط‌بانان باشد، تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط‌زیست به این موضوع بسنده نکرده و قرار است دوره‌های آموزشی را نیز برای محیط‌بانان در نظر بگیرد؛ چرا که معتقدیم در شرایط کنونی محیط‌بانان باید نسبت به ارتقای مهارت خود گام بردارند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط‌زیست در ادامه با یادآوری اینکه طی یک دهه آینده تعداد زیادی محیط‌بان در طول سال جذب خواهد شد تا کمبود در این زمینه تا حدود زیادی جبران شود، ادامه داد: با وجود اینکه کمبود نیروی انسانی در مناطق حفاظت شده، یکی از دغدغه‌ها بوده اما تلاش شده تا با همین مقدار نیرو نیز به خوبی از این مناطق در برابر افراد سودجو محافظت شود.

طی پروسه ۱۰ ساله، سالانه ۲۵۰ نفر به حوزه محیط بانی کشور افزوده خواهند شد

محب‌ت خانی با اشاره به اینکه امروز فقط ۴۷ درصد محیط‌بانان را در اختیار داریم، اظهار کرد: چارت سازمانی برای حوزه محیط بانی تعداد هزار نفر نیرو است که تنها ۴۷ درصد این تعداد در حوزه محیط بانی را دارند و ۵۳ درصد کمبود نیرو در این حوزه داریم.

وی با بیان اینکه طی پروسه ۱۰ ساله، سالانه ۲۵۰ نفر به حوزه محیط بانی کشور افزوده خواهند شد، گفت: امسال ۲۵۰ نفر محیط بان در رسته محیط بانی خشکی و ۵۰ نفر نیز در رسته محیط بانی دریایی به حوزه محیط بانی کشور افزوده خواهند شد.

محبت خانی افزود: نگاه ما به این مقوله این است که هر ایرانی می‌تواند برای خود یک محیط‌بان باشد؛ چرا که تلاش در این عرصه به این معنی است که قادر خواهیم بود محیط‌زیست سالمی را در اختیار آیندگان قرار دهیم و این یک وظیفه ملی و دینی به شمار می‌رود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: با رایزنی‌های به‌عمل آمده با بنیاد شهید و امور ایثارگران تا پایان ماه مبارک رمضان پرونده احراز شهادت همه محیط‌بانان بسته خواهد شد.

محبت خانی با بیان اینکه پروسه احراز شهادت محیط‌بانان بسیار طولانی بود که به برکت خون این دو شهید زنجانی طی دیدار با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، این موضوع بررسی و قول مساعد داده شد، افزود: یکی دیگر از مشکلات محیط‌بانان نبود بیمه بود که اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده و همه محیط‌بانان تحت پوشش بیمه هستند و در این رابطه این قشر با خیال راحت انجام وظیفه می‌کنند. هرچند باید اقدامات بیش از این شود.

وی با یادآوری اینکه پرونده دو محیط‌بان شهید زنجانی در حال پیگیری است، بیان کرد: شهادت این دو محیط‌بان غیور زنجانی به دست شکارچیان غیرمجاز روزهای دردناکی را برای ما رقم زد، به همین خاطر با تاکید ریاست قوه قضائیه تلاش داریم تا جزئیات این پرونده هر چه سریع‌تر در اختیار عموم قرار گیرد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: ما شرمنده خانواده شهیدان هستیم و امیدواریم بتوانیم با عمل درست به وظیفه خود، بخشی از این جان‌فشانی را جبران کنیم، اگرچه هر کاری انجام دهیم، نمی‌توانیم حق مطلب را ادا کنیم.

محبت خانی با بیان اینکه توجه به حوزه آموزش و فعالیت های فرهنگی در زمینه توسعه حفاظت از محیط زیست از رویکردهای مهم و تاثیرگذار است، گفت: آموزش ها برای حفاظت از محیط زیست در بین دانش آموزان و دانشجویان است و تاکید ویژه در این زمینه داریم.

وی با قدردانی از تعامل رسانه ها با حوزه محیط زیست و محیط بانی، گفت: رسانه ها نقش مهم و تاثیرگذار در زمینه شناخته شدن و ارش گذاری به حوزه محیط زیست و محیط بانی داشته اند که جای قدردانی دارد.

نظر شما